محسن کوهکن  نماینده مردم لنجان که در صحن علنی امروز مجلس در مخالفت با کلیات بودجه 96 سخن می‌گفت، اظهار داشت: زمانی که نظرات موافقان و مخالفان لایحه بودجه بررسی می‌شود به اشکالی بزرگ در نظام بودجه‌نویسی کشور برخورد می‌کنیم. 
 
وی ادامه داد: در این بودجه نویسی امکان ورود کامل نمایندگان به آن وجود ندارد بر این اساس کشور با مشکل و بن بست روبرو می‌شود، دولت‌ها در سال‌های اولیه پس از روی کار آمدن نسبت به بودجه نویسی کارشناسانه عمل می‌کنند اما به مرور با موانع مختلفی روبرو می‌شوند و در نهایت در اواخر سال‌های فعالیت تصمیمات دیگری اتخاذ می‌کنند.
 
کوهکن با بیان اینکه دولت‌ها باید وضعیت اقتصادی دولت‌های پیش از خود را برای مردم تشریح کنند، خاطرنشان کرد: لزوم ارائه گزارش در این زمینه از سوی دولت ضروری است همچنین دولت‌ها باید گزارشی مجزا از وضعیت اقتصادی خود به دولت آینده ارائه دهند.
 
نماینده مردم لنجان افزود: در حال حاضر 500 هزار میلیارد تومان پروژه‌های عمرانی نیمه تمام در کشور وجود دارد، متأسفانه در این بودجه نویسی بر اساس ریل محافظه‌کاری، اصلاح‌طلبان و اصولگرایان محافظه‌کارانه عمل می‌کنند به طوری که مرکز پژوهش‌های مجلس هم گزارشی در این زمینه ارائه کرده است متأسفانه بر اساس دید کارشناسی تصمیم اتخاذ می‌شود نه از روی رأی مردم.
 
وی تصریح کرد: متأسفانه درآمدهای مردم با بودجه مطابقت ندارد اگر دولت آینده از محل‌های آینده کسب درآمد کند باید آن را در اختیار صندوق توسعه قرار دهد و بخشی از آن را به عنوان یارانه به مردم پرداخت کند به این شکل‌ پروژه‌های عمرانی به پایان نخواهد رسید.
 
کوهکن ادامه داد: اوایل انقلاب اسلامی در زمان بررسی بودجه درآمد و بودجه به یکدیگر مورد بررسی قرار می‌گرفت اما این روش را مورد ارزیابی قرار دادند لذا مطابق درآمدها هزینه‌ها در نظر گرفته شد اما این روش هم پاسخگو نبود.
 
نماینده مردم لنجان با اشاره به اختلاف نظر میان دولت و مجلس در زمان دولت سابق گفت: کارشناسان اقتصادی اعلام کردند بودجه به نوعی بیماری مبتلاست. همواره افراد تلاش کردند مشکلات موجود را به دیگران محول کنند اما باید واقع‌بین بود و دانست که مسئولان چه نقشی در ارتقای مشکلات نظام بودجه‌ریزی دارند.
 
وی تأکید کرد: در برنامه ششم، موضوع پرداخت حقوق بازنشستگان و تعادل پرداخت برای شاغلان مطرح شده اما منابعی برای پرداخت این وجوه وجود ندارد بر این اساس دولت تنها قادر خواهد بود بخش کوچکی از معوقات خود را پرداخت کند و نهایتا در انتها باید تمامی درآمدهای خود را صرف بدهی کند. 
 
کوهکن اظهار داشت: باید با مردم صادق بود و درآمدهای دولت را صرف امور جاری و عمرانی کرد همچنین باید با عزم راسخ بار دولت را کاهش داد و در راستای سپردن اقتصاد به مردم اقدامی جدی به عمل آورد.