پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- خوزستان ماه هاست وضعیت بحرانی دارد. اما این چند روزه رسما این استان وارد وضعیت فوق العاده شده و برق و آب شرب و بسیاری از زیرساخت های این استان در پی وقوع بحران از دایره خدمت رسانی خارج شده است. متاسفانه با گذشت چند روز اما خوزستان به تنهایی با همه این مشکلات دست و پنجره نرم میکند و تنها وزیر نیرو برای سرکشی به این استان سفر کرد و پس از چند روز و اعتراضات فراوان در تهران با ریاست معاون اول رئیس جمهور جلسه ستاد بحران خوزستان تشکیل شد و قرار است مصوبات آن طی روزهای آینده به داد مردم خوزستان برسد. 

سوالی که مطرح می شود چرایی برگزاری چنین جلسه ای با این همه تاخیر ان هم در تهران است. در واقع ستاد بحران معمولا در محل وقوع حادثه برگزار می گردد. شاید موصبات به آلام مردم خوزستان کمک کند اما حداقل انتظار مردمی که هشت سال در برابر دشمن متجاوز ایستادگی کردند، حضور مسئولان در کنارشان بود. وقتی در تهران بنشینیم و برای مردمانی که از زمان خروجشان از منزل تا برگشت ماسک زده و با گرد و غبار و بی آبی و برقی تصمیم گیری کنیم حتی اگر بهترین نوع تصمیم را هم اتخاذ نماییم مرحم نیست. در کشوری که تنوع قومیتی و مذهبی و فرهنگی وجود دارد اما همدلی  و هم زبانی یک کشور واحد تشکیل داده، روحیه همراهی می تواند کمک شایانی کند. دولت اگر میخواهد برنامه ریزی ای برای انتخابات هم داشته باشد و از برنامه های آتی خود استفاده کند کافی است حداقل به خوزستان توجه کند. فارغ از اینکه دولت در تهران تصمیم گرفت، مردم خوزستان درد خود را حس نمیکنند. کسی انتظار ندارد وزرا تمام مسئولیت ملی خود را رها کنند اما در میدان باشند ولی حداقل حضور چند وزیر یا حتی رئیس جمهور چون فرماندهان زمان جنگ در منطقه بحرانی می تواند ایجاد انگیزه و قدرت کند.

باید آگاه باشیم مردم خوزستان نسبت به نظام ادای دین کردند. مردمی که دینشان را با خونشان فدای نظام اسلامی کردند انتظاری جز همراهی مسئولان ندارند. خوزستان هنوز پس از سه دهه  رنگ جنگ را حفظ کرده اما  هنوز نتوانسته سهم خود را از قدرت داشته باشد. خوزستان در شرایط بدی است و اهواز، هوا ندارد. مردم در شرایط بدی قرار دارند و بهتر است رئیس سازمان محیط زیست برای حل این موضوع به خوزستان سفر کند. معلوم نیست چرا خانم ابتکار برای حضور در خوزستان معطل میکند و در اهواز حاضر نمی شود. البته این موضوع به خانم ابتکار فقط مربوط نمی شود. ایکاش جلسه دوم ستاد بحران حداقل برای پیگیری و بسیج امکانات ملی جهت حل مسئله خوزستان در اهواز برگزار شود. هنوز دیر نشده و مردم نیاز دارند تا دولت در اولین فرصت خود را به آنها برسانند. مردم انتظار دارند دولت در مشکلات کنارشان باشد و سپر بلایِ آنها. دولت روحانی و شخص رئیس دولت باید بداند وضعیت خوزستان وضعیت خوبی نیست حتی اگر میخواهند برای انتخابات هم کاری کنند رها کردن خوزستان در واقع گل به خودی است و با تهران نشستن نمی توان مشکلی را حل کرد. اقای روحانی نباید خوزستان را به حال خود رها کند. اعزام وزیر مشکل حل نمیکند اما تسکین دهنده است ولی شخص رئیس جمهور یا حداقل معاون اول او در اولین فرصت برای نشان دادن عزم جدی نظام و دولت برای حل موضوع خوزستان به این منطقه سفر کند و در کنار مردم، بسیج امکانات کشور برای حل موضوع بحران اهواز را بکار گیرد. باید منتظر ماند تا کی مدیریت بحران در مرکز به تجربه مدیریت بحران در محل وقوع تغییر وضعیت خواهد داد. در زمان جنگ هرگاه فرمانده در میدان حاضر بود شاهد پیروزی بودیم الان نیز باید همین روش مدیریت جهادی در مدیران زنده شود.