نشست خبری سید محمد حسینی دبیر کل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی امروز صبح 1 اسفند ماه در خبرگزاری فارس برگزار شد.

حسینی با بیان اینکه کنگره سراسری کانون دانشگاهیان ایران در روز ششم اسفند برگزار خواهد شد ، اظهار داشت: کانون دانشگاهیان مانند سال های گذشته نقش موثر و فعالی را در انتخابات خواهد داشت و انتخابات سرنوشت سازی پیش روی ما است.

 

وی با اشاره به برنامه های در دستور کار این کنگره گفت: کنگره سراسری کانون دانشگاهیان ایران اسلامی با هدف اصلاح اساسنامه و تغییر اعضای شورای مرکزی برگزار خواهد شد و همچنین در کنگره جمعی از اعضای کانون دانشگاهیان سخنرانی خواهند کرد.

عضو جبهه یکتا با اشاره به اینکه در این کنگره به موضوع انتخابات نیز توجه ویژه ای خواهیم داشت، ادامه داد: در مورد همراهی با جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی تصمیم گیری خواهیم کرد، این کنگره از ساعت 8 صبح ششم اسفند در سالن علامه امینی دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.

 

وی افزود: کانون دانشگاهیان از سال های پایانی دولت اصلاحات به صورت رسمی در وزارت کشور به ثبت رسید و شعارمان را « دانشگاهیان در خدمت ایران اسلامی» قرار دادیم.

 

حسینی با اشاره به وضعیت اداره کشور اظهار داشت: امروز وضعیت اداره کشور در سطوح مختلف اعم از سیاست خارجی، اقتصاد و همچنین در دانشگاه ها اوضاع مناسبی ندارد و همواره می کوشیم که نقد منصفانه ای نسبت به دولت بیان کنیم.

 

دبیر کل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی تصریح کرد: ما خود را یک تشکل سیاسی ولایی می دانیم اما باید توجه کرد که وضعیت رشد علمی در کشور مورد قبول نیست و متاسفانه به برخی افراد شاخص و شایسته توجه لازم نمی شود، همانگونه که شاهد بودیم در موضوع بورسیه‌ها برخی از چهره های انقلابی و مؤمن دچار مشکل شدند.

 

وی با بیان اینکه از وزارت علوم انتظار حمایت از تشکل های دلسوز را داریم، گفت: انتظار ما از وزارت علوم این است که از تشکل هایی دلسوز و انقلابی مانند کانون دانشگاهیان حمایت بیشتری کنند و از وزیر علوم دعوت کردیم تا با حضور در جمع اعضای کانون دانشگاهیان به پرسش های ما در مورد وضع دانشگاه ها در کشور پاسخ دهد.

 

حسینی با اشاره به فعالیت های کانون دانشگاهیان ایران اسلامی گفت: ما در 10 سال اخیر، فعالیت هایی را انجام داده ایم و جلسات ما قبلا در دانشگاه ها برگزار می شد و در دولت نهم و دهم همکاری خوبی با این کانون انجام می شد، اما در دولت یازدهم همکاری صورت نگرفت و احتمالا به دلیل تفاوت دیدگاه بوده است.

 

دبیر کل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی با اشاره به نقدهای این کانون به عملکرد دولت تصریح کرد: بحث عملکرد دولت را در بسیاری از حوزه ها شاهد هستیم و هنگامی که توجه‌شان را معطوف به تعامل با دنیا و حل مسئله هسته ای کردند، مشکلات داخلی روی هم جمع شده اند ؛مشکلات خوزستان و سیستان حوادثی غیرمترقبه را ایجاد کرد و تلاش زیادی برای رفع مشکلات نشد که نشان می دهد یا عزم و اراده جدی وجود ندارد یا برخی از مدیران دارای توان مدیریتی نیستند.

 

حسینی با اشاره به اقدامات اخیر دولت ترامپ اظهارد اشت: معاون ترامپ اخیرا ایران را اصلی ترین حامی تروریست دانسته و مشخص می شود پس از مذاکرات نیز هنوز ایران هراسی به پایان نرسیده و اگر در دوره های گذشته ورود برخی از مسئولین ما را به آمریکا ممنوع می کردند اکنون از ورود همه شهروندان ایرانی جلوگیری می کنند و معتقدیم دولتی باید روی کار بیاید که در مقابله با دیگر کشورها از موضع ضعف برخورد نکنند.

 

وی در ادامه افزود: دولت یازدهم کارنامه قابل قبولی برای ارائه ندارد و برای همین برخی مدیران موظف شده اند که مسائل حاشیه ای را مطرح کنند در حالیکه مردم گلایه های بسیاری از حقوق های نجومی، وام های میلیاردی، رکود و اعتماد بیش از حد به غرب دارند.

 

حسینی در بخش دیگری از صبحت هایش با اشاره به طرح اخیر فراکسیون امید اظهار داشت: این طرح که برخورد با سوال کنندگان در سخنرانی ها را شامل می شود، با شعار های آن افراد مغایر است و مردم در این مورد سوالات جدی دارند.

 

دبیر کل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی درپایان نشست خبری خود در پاسخ به سوالی مبنی بر چگونگی همراهی کانون متبوعش با جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: ما در کمیته دانشگاهیان جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با این تشکل همراهی می کنیم اما تاکنون به صورت رسمی اعلام حمایت نکرده ایم و این اعلام رسمی را به مطرح شدن نظرات اعضا در کنگره ای که برگزار خواهد شد موکل کرده‌ایم اما در نهایت ساز و کار جبهه مردمی را قبول داریم و معتقدیم شکل کار این جبهه از بالا به پایین است و دستوری نیست، باهمین روش است که همه افراد می توانند در انتخابات همکاری کنند.