روح‌الله سلگی دبیر کمیته ایثارگران جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با بیان اینکه ما در جبهه مردمی نشست‌های مختلفی را با گروه‌ها و اقشار مختلف ایثارگران تشکیل داده‌ایم، اظهار داشت: در نشست اخیر که حجت‌الاسلام رحیمیان نیز سخنران بود از همه قشرهای ایثارگران حضور داشتند.

سلگی تصریح کرد: از بین ایثارگران 10 جانباز، سه آزاده و هفت فرزند شهید به عنوان اعضای شورای مرکزی ایثارگران انتخاب شدند.

دبیر کمیته ایثارگران جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه اقبال به این جبهه مردمی از طرف کسانی که خود را میراث‌دار آرمان‌های امام می‌دانند بسیار خوب است، افزود: جبهه مردمی نیروهای انقلاب فراتر از احزاب و گروه‌های سیاسی است و نیروهای انقلاب امروز به چنین تشکلی نیاز دارند. 

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم به لزوم رسیدگی به آنها و تغییر وضع موجود پرداخت و گفت: در توجه به شاخص‌هایی که رهبر معظم انقلاب تعیین کرده‌اند پرداختن به مسائل اساسی مردم مهمترین اولویت ما است.

سلگی با بیان اینکه ما در فرایند 30 ساله انقلاب اسلامی ریزش و رویش‌های بسیاری داشته‌ایم، یادآور شد: وجه تمایز کسانی که در صدر اسلام در جنگ‌های بدر و احد حضور داشتند، تشخیص درست و بصیرت آنها در ابهامات سیاسی بود بنابراین هر چه جلوتر می‌رویم ابهامات سیاسی کشور نیز دشوارتر می‌شود. 

معاون سابق مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری با اشاره به افرادی که در گذشته همراه انقلاب بودند اما در گذرگاه‌های حساس و از جمله جنگ احزاب که در قالب فتنه 88 بروز و ظهور داشت دچار ریزش شدند، تأکید کرد: امروز شرایط متمایز است و اینکه چه کسانی در سه دهه گذشته با انقلاب اسلامی همسویی داشته‌اند بسیار مهم است. 

وی تشکیل جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی را اقدامی بی‌نظیر و برای نخستین بار در تاریخ انقلاب عنوان کرد و افزود: برای اولین بار در تاریخ انقلاب یک جریان اجتماعی از بدنه خود نظرخواهی می‌کند که ممکن است نقایصی نیز داشته باشد اما این اقدام یک تابوشکنی بوده که به خوبی صورت گرفته است.

سلگی با تأکید بر اینکه کسانی که در این جبهه حضور دارند از انگیزه بالایی برخوردارند، یادآور شد: جبهه مردمی یکبار دیگر گفتمان انقلاب اسلامی را به نسل سوم و چهارم معرفی می‌کند.