نادر قاضی‌پور امروز در صحن علنی مجلس به عنوان موافق استیضاح وزیر راه و شهرسازی گفت: استیضاح وزیر راه و شهرسازی منطقی است و ما از مردم تبریز به دلیل سانحه قطارمشهد در ایستگاه سمنان حمایت می‌کنیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن با بیان اینکه بنده به حضور شما در شرکت‌های متعدد پیش از مدیریت در وزارت راه و شهرسازی گله‌مند نیستم گفت: شما با حضور در این شرکت‌ها تولید ثروت می‌کنید و من بابت این موضوع گله‌ای ندارم اما اکثر معاونان شما و اطرافیانتان علی‌رغم اینکه پست دولتی و رسمی دارند هم عضو هیات مدیره چندین شرکت هستند و این غیرقانونی است.

او ادامه داد: آقای آخوندی آیا شما لیست اموالتان را به سازمان‌های نظارتی اعلام کرده‌اید اگر نه چرا در چهار سال گذشته نسبت به این اقدام تعلل داشته‌اید؟

قاضی‌پور با اشاره به حضور فخریه کاشان در وزارت راه و شهرسازی به سمت قائم‌مقامی وزیر گفت: آقای آخوندی آیا عملکرد اصغر فخریه‌کاشان در دولت‌های گذشته در بانک مرکزی را از یاد برده‌ایم؟ چرا ایشان همزمان هم در وزارتخانه و هم در چندین شرکت پست و مسئولیت دارند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه وزیر راه و شهرسازی برای اطرافیان و اعضای خانواده خود در وزارت راه و شهرسازی رانت ایجاد کرده است گفت: آیا محمدهادی احمد‌آخوندی که امروز در چندین شرکت سمت دارد نسبتی با شما ندارد؟

قاضی‌پور ادامه داد: آقای آخوندی ای کاش به جای تاسیس چندین شرکت اقتصادی، یک کارخانه تولیدی راه‌اندازی می‌کردید تا حداقل اشتغالزایی را هم به وجود می‌آوردید.

او افزود: آقای وزیر مشخص کنید خانه سه میلیاردی در قیطریه چرا به قیمت ۲۰۰ میلیون تومان به یک فرد واگذار شده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به سفرهای متعدد یکی از معاونان آخوندی به خارج از کشور گفت: آیا ایشان مارکوپولو است که با هزینه دولت این حجم از سفر را انجام می ‌هد.

او با طرح این پرسش که آقای آخوندی چرا ۶۰۰ میلیون تومان بابت بازسازی دفتر خود هزینه کرده‌اید؟ ادامه داد: آقای آخوندی تمام معاونان شما در چندین شرکت دیگر عضو هیات مدیره هستند و با ترک تشریفات پروژه‌هایی به آنها واگذار شده است.

قاضی‌پور با اشاره به عملکرد هواشناسی گفت: به دلیل سهل‌انگاری سازمان هواشناسی میلیاردها تومان خسارت به کشاورزان استان گیلان و مازندران وارد آمد چرا با هواشناسی برخورد نکردید؟

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به خرید ریل از خارج گفت: در حال حاضر کارخانه ذوب‌آهن ظرفیت تولید ۸۵ درصد ریل مورد نیاز داخل را دارد چرا نسبت به خرید ریل برای نیاز ۱۰ سال آینده از خارج از کشور اقدام کرده‌اید؟

او ادامه داد: سازمان ملی زمین و مسکن ۲۱هزار هکتار سند دولتی را مدیریت می کند که تنها ۱۰ درصد از این اراضی که در تصرف شماست را توانسته پیگیری و مدیریت کند و چیزی حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومان پرونده علیه دولت در دادگاه ها در بحث اراضی دولتی در جریان است.

قاضی‌پور گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری اراضی شمال و شمال شرق تهران باید تعیین تکلیف می‌شد چه اقداماتی در این زمینه انجام داده‌اید.

او افزود: طبق قانون ساخت مسکن با اولویت برای کارگران وظیفه وزارت راه و شهرسازی است چرا در این مدت نسبت به ساخت مسکن اجتماعی اقدام نکردید؟

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه پول بی‌پدر و مادر صندوق توسعه ملی را چرا صرف پروژه‌های شرکت‌های خودتان کردید گفت: چه لزومی داشت که برای نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای با شرکت ماموت قرارداد ببندید چرا به سایر شرکت‌ها توجهی نشد و چرا برای نوسازی ناوگان ماشین‌ها را با سود ۲۴ درصد در اختیار رانندگان قراردادید و چرا به گمرک اعلام کردید که فقط خودروی اسکانیا مجوز ورود به کشور را دارد.