نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در پاسخ به تدوام حملات عربستان، مرکز تجمع مزدوران در کوه صلب در مأرب را با یک فروند موشک زلزال 22 هدف قرار دادند.

ناکامی مزدوران در پیشروی به بخش جبل حبشی

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن امروز شنبه تلاش مزدوران ائتلاف متجاوز سعودی برای پیشروی به بخش جبل حبشی در استان تعز را خنثی کردند.

یک منبع نظامی به المسیره گفت که مزدوران قصد داشتند به سمت مناطق التبیشعه، الحرم، و السد در بخش جبل حبشی پیشروی کنند که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی این تلاش آن‌ها را ناکام گذاشتند.

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن روز گذشته دو منطقه التبیشعه و ا لحرم را پاکسازی کردند.

حملات توپخانه‌ای ارتش یمن به مراکز تجمع مزدوران

یگان توپخانه‌ای و موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن امرشوز شنبه مواضع و مراکز تجمع مزدوران ائتلاف متجاوز سعودی را در محورهای مختلف هدف حملات توپخانه‌ای و موشکی خود قرار دادند.

بر اساس این گزارش، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن مواضع و مراکز تجمع مزدوران در منطقه الرزقه در بخش المصلوب در استان الجوف را هدف حملات توپخانه‌ای خود قرار دادند.

همچنین نیروهای یمنی مراکز تجمع مزدوران ائتلاف متجاوز سعودی در جنوب منطقه الجدید در سواحل غربی تعز را با موشک‌های کاتیوشا هدف قرار دادند. همزمان مراکز تجمع مزدوران در تپه المکلکل در شهر تعز نیز هدف حملات توپخانه‌ای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن قرار گرفت.

مرکز تجمع مزدوران ائتلاف متجاوز سعودی در شرق تپه السفینه در منطقه کهبوب در استان لحج هدف حملات توپخانه‌ای نیروهای ارتش و کمیته‌هیا مردمی یمن قرار گرفت.

یگان توپخانه‌ای ارتش یمن همچنین مراکز تجمع مزدوران در اطراف بخش عسیلان در استان شبوه را گلوله‌باران کرد که در پی این حملات شماری از مزدوران کشته و یا زخمی شدند.

عملیات منحصر به فرد نیروهای یمنی

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با انجام یک عملیات نظامی مزدوران ائتلاف متجاوز سعودی در شهر تعز را هدف قرار دادند که در پی این عملیات، شماری از مزدوران به هلاکت رسیده و یا زخمی شدند.

در همین راستا یک منبع نظامی گفت که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی صبح امروز شنبه به مرکز تجمع مزدوران ائتلاف متجاوز سعودی در محله الجحملیه، وادی صاله و تپه المسوره را حمله کردند.

وی گفت که 7 تن از مزدوران در پی این عملیات نیروهای یمنی به هلاکت رسیده و شماری نیز در پی حملات توپخانه‌ای به مراکز تجمع آن‌ها در تپه المکلکل کشته شدند.

عربستان سعودی ضمن ائتلاف با برخی کشورهای عربی منطقه از ششم فروردین 94 حملات گسترده علیه یمن را کلید زد تا از این طریق بتواند «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهوری مستعفی و فراری یمن را به قدرت بازگرداند که این حملات به جز ویرانی یمن و کشتار هزاران انسان بی‌گناه نتیجه‌ای برای رژیم سعودی نداشته است.

هم‌اکنون بیش از 17 میلیون نفر در یمن در حال حاضر به شدت برای تامین غذای خود با مشکل روبرو هستند و بیش از هفت میلیون تن از آنها به کمک‌های غذایی فوری نیاز دارند.