شیخ احمد بدرالدین حسون، مفتی سوریه، در مصاحبه با این شبکه تاکید کرد جمهوری اسلامی ایران، سوریه و مقاومت لبنان، هرگز آرمان فلسطین را فراموش نکرده‌اند.

وی گفت: گروه‌هایی که با سوریه جنگیدند یک روز هم با اسرائیل نجنگیده‌اند.

مفتی سوریه در گفتگو با المیادین در چارچوب اقدام این شبکه به پوشش کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه در تهران تصریح کرد: فتواهایی که برای کشتار سوری‌ها صادر شد باعث شد فلسطین به فراموشی سپرده شود و این در حالی است که سوریه و مقاومت و ایران هرگز فلسطین را فراموش نکرده اند.

حسون [خطاب به اعراب] گفت: مطمئن باشید ما مأیوس نشده‌ایم و مطمئن باشید کنفرانسی که در تهران برگزار می شود به معنای  یادآوری برای شما نیست که بیدار شوید، بلکه سوریه و جمهوری اسلامی ایران و مقاومت لبنان حتی یک ساعت فلسطین را فراموش نکرده‌اند؛ زیرا آنان این حقیقت را می دانند. هرچه در جهان عرب و اسلام رخ می دهد هدفش فقط فراموش کردن آرمان فلسطین است.

وی تأکید کرد ایران اگر دست از حمایت از فلسطین بردارد به این کشور اجازه می دهند سلاح هسته ای تولید کند همچنانکه اگر سوریه دست از مقاومت بردارد جنگ علیه این کشور متوقف می شود.

مفتی سوریه تصریح کرد: جهان عرب و اسلام این کلام را بشنوند، به خدا سوگند اگر ایران امروز از آرمان فلسطین دست بردارد به این کشور اجازه می‌دهند سلاح هسته‌ای تولید کند، اما همچنانکه امام خامنه‌ای گفت ما (مسلمانان) شرعاً آن را تولید نمی‌کنیم. همچنین اگر سوریه امروز از مقاومت لبنان و فلسطین دست بردارد  جنگی که از 6 سال پیش علیه این کشور شعله‌ور شده است متوقف می‌شود و این چیزی است که برخی از کسانی که از پارلمان‌های اروپا به سوریه آمده‌اند می‌گویند.