حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان در خصوص طرح دوفوریتی فراکسیون امید با موضوع تأمین امنیت برگزاری مراسم رسمی و غیر رسمی در کشور ‌اظهار کرد: گروهی که این طرح را به مجلس ارائه داده‌اند غالباً از یک جریان خاص سیاسی هستند؛ تصور می‌کنم احتمالاً بنا دارند حرف‌های ساختارشکنانه در جریان انتخابات پیش رو بیان کنند.

وی ارائه این طرح از سوی این جریان را جلوگیری از اعتراض‌ها به آنها در جریان انتخابات دانست و گفت: آنها می‌خواهند کوچکترین اعتراض را کنترل کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه نیروهای انقلابی اهل به هم ریختن مجالس به ویژه بعد از توصیه حضرت آقا نیستند، بیان کرد: اگر کسی از نیروی انقلابی هم این کار را کرده کاملاً اشتباه کرده است.

وی با بیان اینکه این جریان چه بسا بخواهند کسانی را به عنوان نیروهای انقلابی به عنوان عامل برهم زنندگان جلسات جا بزنند، افزود: نیروهای انقلابی هم موافق بر هم زدن جلسات هستند ولی اینکه چرا گروهی خاص با این شدت سختگیری، این طرح را ارائه کرده است، سوءظن‌برانگیز است.

*خیال‌پردازی نیروهای غیر انقلابی است که فکر می‌کنند برجام سایه جنگ را بر داشته است

پناهیان در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به این سئوال که چرا برخی مدام از این دم می‌زنند که برجام باعث شد سایه جنگ از سر کشور برداشته شود، اظهار داشت: وقتی برجام نتیجه‌ای نداشته است، طبیعی است یکسری نتایج خیالی به زبان‌ها جاری شود.

وی با بیان اینکه برجام فایده مهمی نداشته و به صورت خیالی فوایدی مطرح می‌شود، تصریح کرد: اساساً تفاوت نیروی انقلابی با یک عنصر غیر انقلابی هم در این است که نیروی انقلابی واقع‌بین و نیروی غیرانقلابی خیال‌پرداز است.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: این خیال‌پردازی نیروهای غیر انقلابی است که فکر می‌کنند برجام سایه جنگ را از سر کشور برداشته است.