فاطمه آلیا عضو شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی با اشاره به طرح دو فوریتی فراکسیون امید برای برخورد قضائی با سوال‌کنندگان در مراسمات اظهار داشت: از نظر کلی قبل از اینکه وارد ماهیت این طرح دوفوریتی شویم باید گفت این طرح به لحاظ ظاهری جایگاه فراکسیون امید و طرفداران دولت را بین مردم تنزل داد.

آلیا ادامه داد: حامیان دولت آنقدر در ماه‌های اخیر دستپاچه و شتاب‌زده شده‌اند که به نظر می‌رسد پشت کارهای آنها خرد جمعی و اتاق فکر وجود ندارد.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به نظر می‌رسد جریان حامی دولت و اصلاح‌طلبان به دلیل منافع باندی و گروهی اینگونه متناقض عمل می‌کنند، افزود: طرح‌های دوفوریتی شامل طرح‌هایی است که به درد منافع مردم بخورد و اگر منافع مردم در حال از بین رفتن باشد طرح دوفوریتی داده می‌شود.

وی با اشاره به شعار دولت برای رسیدگی به معیشت مردم به وضعیت سخت مردم خوزستان پرداخت و گفت: ما در این استان شاهد ریزگردها، قطع آب و برق هستیم بنابراین طرح‌های دوفوریتی باید ناظر به رفع مشکلات مردم خوزستان باشد.

آلیا تصریح کرد: دولت از سویی بحث حقوق شهروندی را به عنوان دستاورد دولت مطرح می‌کند هر چند که به دنبال استفاده خارجی و جلب توجه مجامع بین‌المللی است اما به هر حال آزادی بیان یکی از نتایج حقوق شهروندی است که با طرح اخیر فراکسیون امید نادیده گرفته شده است.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری یادآور شد: هنوز چند وقتی از طرح حقوق شهروندی نگذشته است که نمایندگان این تفکر طرح دوفوریتی می‌دهند تا هر کسی در مراسمی سوالی کرد مجازات شود.

وی این مسئله را برنامه‌ریزی برای انتخابات دانست و افزود: مردم ناراضی هستند که دولت به مطالبات‌شان بی‌تفاوت است و بنابراین طبیعی است که هر جا برای سخنرانی بروند مردم واکنش نشان دهند و از این رو سخنرانی نهاوندیان یا معاون پارلمانی رئیس‌جمهور به همین دلیل از سوی مردم قطع شد.

آلیا با تأکید بر اینکه قطعا عقلای مجلس اجازه نمی‌دهند شأن مجلس و جایگاه قانون اساسی درباره آزادی بیان با این طرح دوفوریتی تنزل پیدا کند، گفت: مردم نمی‌دانند حقوق شهروندی دولت را باور کنند یا دیکتاتوری نرم حامیان دولت در مجلس را اما به هر حال این طرح‌های دوفوریتی نه برای منافع مردم بلکه برای اقدامات حزبی و جناحی ناظر به انتخابات 96 است.