محمدرضا عارف رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان صبح امروز (پنجشنبه) در کنگره حزب ترقی ایران در تهران با اشاره به طرح فراکسیون امید برای برخورد با برهم زنندگان مجالس رسمی کشور اظهار داشت: پیام این طرح این است که هیچ‌کس حق ندارد هیچ برنامه مجوزداری را لغو کند و این جرم تلقی می‌شود.

وی در این جال خاطرنشان کرد که متن فعلی طرح پیش‌نویس است و متن نهایی طرح توسط حقوقدانان مجلس طراحی شده و اگر آئین‌نامه داخلی مجلس اجازه دهد می‌توان متن نهایی را جایگزین پیش‌نویس کرد.

رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان با اشاره به برخی انتقادات از طرح فراکسیون امید در فضای مجازی اظهار داشت: من برای همه دلسوزان و منتقدان احترام قائل هستم. این طرح فعلا در حد یک پیش‌نویس است. در کمسیون‌های تخصصی نظرات و انتقادات دریافت و اصلاح می‌شود.

رئیس فراکسیون امید درباره انگیزش تبیین این طرح گفت: برخی‌ها خودسر جلسات و هم‌اندیشه‌های قانونی مجوزدار و حتی مراسم عرفی و مسجدی را بهم می‌ریختند و تشخیص می‌دادند که قیم و محور عالم هستند. بنابراین دوستان حقوقی مجلس از هر 2 جناح تأکید داشتند که چنین اقدامات خودسرانه‌ای جرم تلقی شود.

عارف تأکید کرد: امیدواریم رفتار همه ما در فراکسیون امید نشأت گرفته از گفتمان اصلاحات باشد.

رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: ما باید به سمت اهداف فراگیر برویم و یکی از راهبردهای ما نیز ادغام احزاب همفکر است.