حجت‌الاسلام احمد مازنی نماینده مردم تهران و عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: من مطلع هستم که از طرف فراکسیون امید هیاتی را که بیشتر ترکیب تخصصی دارد، در نظر گرفتند که به استان خوزستان اعزام کنند.

وی افزود: در این سفر قرار است هیات فراکسیون امید گزارشی از وضعیت موجود در استان خوزستان تهیه کرده و ارائه کنند.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عارف رئیس فراکسیون امید افراد و هیات مذکور را انتخاب کرده است، تصریح کرد:‌ مساله‌ای که اکنون در خوزستان اتفاق افتاده موضوعی است که یک بحران به شمار می‌رود و از دولت انتظار می‌رود که این موضوع را مدیریت کند.

مازنی ادامه داد: دولت باید مشکل مربوط به هر بخش از کار (چه مشکل قانون و چه مشکل نظارتی و بودجه‌ای که مجلس بخواهد ورود کند) را در درجه اول باید صورت مساله را تشخیص و اقدام عملی در این زمینه صورت دهد.

وی همچنین یادآور شد: مجلس آمادگی دارد در هر کدام از بخش‌هایی که دولت اعلام نیاز کند، کمک و مساعدت داشته باشد ولی هر کاری که می‌خواهند انجام دهند فوری صورت گیرد. حتی اگر مشکلی دارند که راه حل اساسی نمی‌توانند داشته باشند حداقل به صورت کوتاه مدت هم که شده مردم را از این وضعیت در بیاورند تا در فرصت مقتضی با کمک همدیگر بتوانیم راه حل درازمدتی برای این مساله پیدا کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس در خاتمه گفت:‌ این موضوع (بحران خوزستان) ممکن است مربوط به کشورهای همسایه و یا مسائل زیست محیطی باشد که باید حتما به آن اولویت دهند و مردم خوزستان را از این وضعیت در بیاورند.