محمدرضا باهنر در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به بحث طرح آشتی ملی و ضرورت پرداختن به آن گفت: باید سوال شود که مقصود مطرح‌کنندگان آشتی ملی چه کسانی هستند؟ اگر بین مردم و مردم است باید گفت مردم با هم قهر نیستند، اگر مقصودشان بین مردم و نظام است که در مقاطع مختلف مردم نشان دادند که مشکلی با نظام ندارند نمونه آن ۲۲ بهمن سال جاری است که نسبت به سال گذشته پرشورتر برگزار شد.

رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه شاید آقای ترامپ هم در پرشور برگزار شدن راهپیمایی ۲۲ بهمن بی‌تاثیر نبود، اظهار کرد: باید از او هم تشکر کنیم. خارج از روابط دیپلماسی گنده‌گویی‌هایی مطرح می‌شد که عاملی بود برای اینکه که مردم به خیابان بیانید و حرف‌های بی‌ربطی که از روی ناپختگی بیان می‌شود را پاسخ محکم بدهند.

او در ادامه با بیان اینکه زمانی بحث آشتی ملی مطرح می‌شود که بین یک قاضی و مجرم اتفاق بیفتد گفت: باید سوال کرد آنهایی که بحث آشتی ملی را مطرح می‌کنند مقصودشان بین چه کسی است. اگر به دنبال این هستند که قاضی با متهم یا مجرم آشتی کند اولاً این آشتی معنا ندارد. ثانیاً اگر مجرمی پشیمان شده از جرمی که انجام داده است باید به آن جرم اقرار کند. چراکه به سرمایه اجتماعی هزینه وارد کرده است. بنابراین باید پیشنهادکنندگان این طرح واضح‌تر مقصودشان را اعلام کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه جبهه پیروان اعلام کرده که از جبهه مردمی بدون قید و شرط حمایت می‌کند و همچنین شما بیان کردید در اصولگرا بودن روحانی تردیدی وجود ندارد. با توجه به این اظهارات آیا انتخابات سال آینده رقابت بین جبهه اصولگرایی خواهد بود، بیان کرد: رسانه‌ها مواضع را به طور کامل بیان نمی‌کنند که این گزینشی عمل کردن اشکالی ندارد اما گزینش باید به گونه‌ای باشد که روح مطلب منتقل شود.

او افزود: در اوایل دولت آقای روحانی از من سوال شد که آیا روحانی اصلاح‌طلب است که گفتم ایشان در گذشته حتی یک مصاحبه و گزارش هم نداشته‌اند که از اصلاح‌طلبان حمایت کرده باشند و حتی نوار و سخنرانی‌هایی دارند که در نقد مواضع اصلاح‌طلبان بحث کرده‌اند که نمونه محوری این سخنرانی را می‌توان در جریان فتنه سال ۷۸ که داستان کوی دانشگاه پیش آمد، دانست.

باهنر تاکید کرد: آقای روحانی در انتخابات گذشته به دلیل اینکه حمایت اصولگرایان را نتوانستند جلب کنند، اصلاح‌طلبان از او حمایت کردند و شاید روحانی وامدار شد اما معتقدم از نظر فلز روحانی در گذشته اصولگرا بوده است و اکنون اگر با اصلاح‌طلبان کار می‌کند به دلیل بده‌بستان و وامداری که دارند، است و نمی‌خواهم بگویم این کار مذموم یا ممدوح است.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین تاکید کرد: اما در حرکت‌های اصیل سیاسی جابجایی‌ها و تغییر موضع را باید کمتر شاهد باشیم و به هر دلیل نباید فرد مواضعش‌ را تغییر دهد اما در هر صورت این اتفاق افتاده است و جناب آقای روحانی قطعاً اکنون مورد حمایت اصلاح‌طلبان خواهد بود و در انتخابات سال ۹۶ هم اصلاح‌طلبان از روحانی عبور نخواهند کرد و اصولگراها به طور قطع در مقابل او کاندیدا معرفی می‌کنند و کاندیدای مشخصی خواهند داشت.

باهنر بیان کرد: در برخی اصلاح‌طلبان بحث‌‌هایی مطرح می‌کنند مبنی بر اینکه کاندیدا یا کمکی داشته باشند و یا فضای جامعه را تغییر دهند اما به طور کاندیدای منحصر به فرد اصلاح‌طلبان روحانی است.