علی‌اصغر احمدی معاون سیاسی وزیر کشور، پیرامون زمان ثبت‌نام انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: هنوز شورای نگهبان از اینکه زمان ثبت‌نام انتخابات شوراهای اسلامی در اوایل اسفند باشد را بررسی نکرده است.

وی افزود: ما در این خصوص منتظر قانون هستیم که اگر زمان ثبت‌نام قانون شود، فرآیند ثبت‌نام صورت گیرد. تا امروز همان 30 اسفند زمان ثبت‌نام شوراها است.

معاون سیاسی وزیر کشور خاطرنشان کرد: اگر طرحی که در مجلس بررسی شده که باید به شورای نگهبان برود، تبدیل به قانون شود، بر آن اساس تاریخ ثبت‌نام شهرهای بالای 200 هزار نفر یک زمان و تاریخ ثبت‌نام شهرهای زیر 200هزار نفر و روستاها نیز زمانی دیگر خواهد بود.

احمدی اضافه کرد: از آنجایی که هنوز تاریخ ثبت‌نام قانون نشده نمی‌توان زمانی را اعلام کنیم. به محض اینکه قانون شود، حتما اعلام خواهد شد.

وی پیرامون برگزاری انتخابات ریاست جمهوری به صورت الکترونیکی نیز گفت: از اینکه شورای نگهبان تا امروز به ما اعلام کرده باشد که مثلا در کدام استان یا شهرستان‌، انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار شود، تا الان چیزی اعلام نشده. البته رایزنی‌ها و تعامل در سطح خوبی ادامه دارد تا به نتیجه برسد.

معاون سیاسی وزیر کشور درخصوص ظرفیت وزارت کشور برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری به صورت الکترونیکی در سراسر کشور گفت: وزارت کشور در حد امکانات سخت‌افزاری که دارد، آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی را دارد. البته در حال حاضر اصراری بر این قصه نداریم چرا که باید تعامل با شورای نگهبان وجود داشته باشد.