حسن رسولی درباره شرایطی که برای نامزدهای انتخابات شوراها مورد نیاز است اظهار کرد: کسانی که بنای ثبت نام و شرکت در انتخابات و پنجمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا دارند قبل از تصمیم گیری برای حضور، به نقش، جایگاه و وظایف این نهاد مدنی و نحوه برنامه ریزی و سیاستگذاری این پارلمان شهری توجه کنند.

وی در ادامه افزود: انتخابات پارلمان مجلس در مقایسه با انتخابات مجلس شورای اسلامی قبل از آنکه تحت تاثیر مولفه های سیاسی باشد، از سوابق، تجارب، تحصیلات و میزان آشنایی با اصول، مبانی و رمز و رازهای مدیریت شهری تاثیر پذیری دارد. چالش های مدیریت شهری در شهرهای مختلف متفاوت است. در کلان شهرها مسائلی از قبیل حمل  و نقل، تنگناهای زیست محیطی، مشکلات اجتماعی و فرهنگی، مسائل مربوط به معماری و شهرسازی جزء چالش های اصلی است و کسانی که قصد ورود به این انتخابات را دارند باید بپذیرند که به جای یک نهاد سیاسی به عضویت یک نهاد مدنی و شهری در می آیند و باید مسئولیت های پیچیده و تخصصی بر عهده گیرند.

این عضو بنیاد باران تاکید کرد:‌به هر میزان که قابلیت پاسخگویی به نیازهای مدیریت شهری و تجربه و تخصص اعضای شورای شهر بیشتر باشد، امکان تاثیرگذاری آنان بیشتر می‌شود. شورای شهر قبل از آنکه یک نهاد سیاسی باشد یک نهاد خدماتی، عمرانی، اجتماعی و مدیریتی است و داوطلبان حضور در این نهاد در کنار شرایط عمومی احراز صلاحیت باید متوجه جایگاه و نقش این نهاد و ویژگی های لازم فردی برای حضور در شورا باشند.

رسولی با بیان اینکه داوطلبان انتخابات شوراها قبل از ثبت نام از خود بپرسند در کدام از بخش های مدیریت شهری صاحب نظر هستند و می‌توانند به نیازهای شهری پاسخ بگویند تصریح کرد: اگر آن‌ها پاسخ قانع کننده ای یافتند، ثبت نام آن‌ها توجیه دارد ولی اگر در هیچ کدام از این بخش ها این افراد زمینه لازم را نداشته باشند، هم وقت خود را تلف می‌کنند وهم مشکلی از مشکلات مردم را کم نمی کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: یکی از مهمترین وظایف کار گروه برنامه ریزی شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان، ا حصاء علمی و تخصصی همین ویژگی ها برای نامزد هاست. این نکات قبل از آنکه قابل توجیه به دیگران باشد، مورد توجه اصلاح‌طلبان قرار دارد.