، این فعال سیاسی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا برای انتخابات ریاست جمهوری کاندید می شوید، گفت: انشاء الله از کاندیدای واحد حمایت می کنیم.
عارف در پاسخ به سووال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا اینکه گفته می شود جریان اصلاح طلب نامه ای به رهبری نوشته اند را تایید می کنید، گفت: از این موضوع بی اطلاع هستم.
این فعال سیاسی اصلاح طلب همچنین در پاسخ به این سووال خبرنگاران منبی بر اینکه همیشه این انتقاد مطرح است که اصلاح طلبان ارتباطات اندکی با رهبری داشته اند و بخصوص این موضوع بعداز فوت آیت الله هاشمی رفسنجانی پررنگ تر شده است، افزود: اصلاح طلبان همیشه با مقام معظم رهبری ارتباط داشته اند و ایشان رهبر و پدر همه جریانات داخل نظام هستند و ما هم با این نگاه با ایشان در ارتباط بوده ایم.
عارف در پاسخ به سووال خبرنگاری مبنی بر اینکه چه رای زنی هایی برای پیشبرد طرح آشتی ملی یا همان گفتگوی ملی در سطوح مختلف نظام شده است، گفت: به طور طبیعی ارتباط هایمان با جریان های اصلی نظام خوب بوده است ، ارتباطات مشخص خوبی با هم داشته ایم و گفت و گو هایی را همواره انجام داده ایم که البته این گفت و گو ها بویژه از سال 92 بیشتر شده و قصد داریم آن را تسریع دهیم.
عارف افزود: از جریانات سیاسی داخل نظام و بحثی که در سال های اخیر مطرح کردیم همبستگی و همدلی است براین اساس ضرورت دارد که این بحث به صورت جدی دنبال شود. همچنین ضرورت دارد که رئیس دولت اصلاحات این بحث ها را تحت عنوان آشتی ملی مطرح کنند که البته ما هم آن بحث را به عنوان گفت وگوی ملی مطرح کردیم که از پارلمان شروع شده است و امیدواریم این مساله با استقبال جریان های سیاسی داخل نظام روبه رو شود و این مسیر را با توجه به انسجام وحدت طی خواهیم کرد.
این فعال سیاسی اصلاح طلب در مورد اظهارات اخیر آمریکا هم گفت: اتهام زنی آمریکا حرف جدیدی نیست و مردم ما در طول سال های بعد از انقلاب به این موضوع عادت کرده اند و هر گاه این اراجیف را شنیده اند، منسجم تر شده اند. 
وی گفت: راهپیمایی امروز نشان داد که مردم هیچ اعتنایی به این حرف ها ندارند و راه خودشان را که راه امام و انقلاب است طی می کنند.
مردم انقلابی، شهید پرور ولایتمدار ایران اسلامی با حضور گسترده خود در مراسم راهپیمایی ٢٢بهمن از صبح امروز(جمعه) در 10 مسیر تعیین شده شروع شده و گروه های مختلف مردم از این نقاط به خیل عظیم راهپیمایان در میدان آزادی تهران می پیوندند.
بیش از 6هزار خبرنگار، عکاس و فیلمبردار از رسانه های داخلی و خارجی مراسم 22 بهمن را در سراسر کشور پوشش می دهند.