مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که در واشنگتن بسر می‌برد، درباره تعهد دولت جدید آمریکا به تداوم اجرای توافق هسته‌ای ایران اظهارنظر کرده است.

«فدریکا موگرینی» در سفری به واشنگتن به آمریکا رفته تا با مقامات دولت جدید این کشور درباره روابط دوجانبه اتحادیه اروپا-آمریکا و مسائل منطقه و بین المللی تبادل نظر کند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا، «یارد کوشنر» مشاور و داماد ترامپ و همچنین مایکل فلین مشاور امنیت ملی کاخ سفید دیدار کرد.

به گزارش رویترز، موگرینی امروز جمعه تاکید کرده که در دیدارهایش با مقامات دولت ترامپ،‌ آنها به او اطمینان دادند که واشنگتن به اجرای کامل برجام متعهد است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، شب پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگار فرانس 24 در واشنگتن گفته بود که برجام برای اتحادیه از اهمیت بالایی برخوردار است و اینکه، مقامات دولت جدید آمریکا تاکید داشتند این کشور متعهد به اجرای کامل توافق هسته ای است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، فدریکا موگرینی امروز در واشنگتن از دولت آمریکا خواسته که در امور و مسائل مربوط به سیاست اروپا،‌ «مداخله نکند».

هرچند جزئیات بیشتری درباره این اظهارنظر موگرینی منتشر نشده، اما به نظر میرسد که این سخن واکنشی به مواضع جنجالی دونالد ترامپ در قبال برخی کشورهای عضو اتحادیه اروپا باشد.