حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد در یادواره سرداران و فرماندهان و ۴٠٣ شهید شهرستان اسدآباد با بیان این‌که «ترامپ هنوز الفبای سیاست و قدرت را درک نکرده است»، اظهار داشت: پیشکسوتان قبل از ترامپ قدرت و جایگاه ایران را تحلیل و بررسی کرده‌اند اما ترامپ هنوز بر صندلی ریاست جمهوری ننشسته، نقطه تهاجم خود را نظام اسلامی قرار داده است و این امر حکایت از آن دارد که آمریکا قدرت ایران اسلامی را تهدید بزرگی برای خود می‌داند.

وی با بیان این‌که «کشورهای همسایه بدانند ما به فکر افزایش امنیت منطقه و کشورهای منطقه هستیم»، افزود: ارتقای هرچه بیشتر دفاعی کشور ایران سطح امنیت منطقه را دوچندان افزایش خواهد داد.

وی با بیان این‌که «راهپیمایی ٢٢ بهمن خلق قدرت سیاسی و افزایش قدرت نظام انقلاب اسلامی است»، تصریح کرد: اگر می‌خواهیم ایران اسلامی با قدرت در راه حراست از امنیت و شخصیت و هویت ملت گام بردارد باید نظام اسلامی به یک قدرت بزرگ اقتصادی تبدیل شود.

این فعال سیاسی قدرت بزرگ اقتصادی شدن را در اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: اقتصاد مبتنی بر دانش و علم و مدیریت و مبتنی بر دانش اقتصاد مقاومتی در سایه مدیریت منابع و هزینه و هدایت منابع مالی به سمت تولید بوده که نیازمند گام‌های استوار در این راستاست.

وی با تأکید بر این‌که «باید به کارآفرینان فرصت خلق ثروت داد»، افزود: این امر در اقتصاد مقاومتی و قدرت بزرگ اقتصادی شدن کشور از نقش موثری برخوردار خواهد بود.

وی در ادامه با بیان این‌که «باید ایران اسلامی در قله‌های علم و دانش قرار گیرد»، اظهار داشت: دانشگاه‌ها باید پیشتاز در علم بوده و در تبدیل علم به فناوری فعالیت کنند.

ابوترابی‌فرد با بیان این‌که «دانش قدرت و ثروت می‌آفریند»، خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه و چهره‌های علمی باید از تمام توان خود در خلق دانش و تولید علم استفاده کنند؛ چراکه برای رسیدن به سعادت و عزت باید به بالاترین سطح قدرت دست یافت.

وی اقتدار را ثمره علم و معرفت و ایمان به خدا و تبعیت از ولایت‌فقیه دانست و یادآور شد: ایمان به خدا خلق قدرت می‌کند و انسان مومن و عالم در راه خلق ثروت و به دست آوردن فرصت‌های صحیح و استفاده از ظرفیت‌ها تلاش خواهد کرد.

وی با بیان این‌که «امروز دشمنان نظام در مسیر خلق اختلاف و تضعیف رهبری و تزلزل پیوند بین ملت و رهبری گام برمی‌دارند»، گفت: باید با هوشیاری تمام از ارکان اقتدار حراست کنیم؛ چراکه هر قدر رابطه‌ها و وفاداری و انسجام و وحدت بین رهبری و امت مستحکم‌تر شود، ملت و کشور اسلام در سطح بالاتری از قدرت قرار خواهد داشت.