اسدالله عباسی نماینده مردم رودسر بااشاره به سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و تأثیر این انقلاب در تضعیف هژمونی آمریکا در منطقه گفت: معتقدم پیروزی انقلاب اسلامی باعث شد تا اهداف آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه به نتیجه نرسد.
 
وی افزود: همچنین این انقلاب تمامی معادلات سیاسی آمریکا را در منطقه دچار چالش کرد، این در حالی است که هر چه از پیروزی انقلاب ایران می‌گذرد ریشه و پایه آن مستحکم‌تر می‌شود.
 
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه پیروزی انقلاب اسلامی باعث شد تا پایگاه‌های سیاسی آمریکا در منطقه فرو ریزد، بیان داشت: این مسئله موجب شد تا نظام جمهوری اسلامی ایران در منطقه علی‌رغم تمامی فشارهای سیاسی توسعه پیدا کند.
 
عباسی با بیان اینکه ایران پس از انقلاب بدون وابستگی به کشورها به رشد و توسعه رسید، اظهار داشت: ایران پس از انقلاب توانست به توفیقات زیادی در حوزه‌های اقتصادی و سیاسی دست پیدا کند که این امر به نوعی جایگاه آمریکا در منطقه را سست و جایگاه کشورهای مسلمان در منطقه را تقویت کرد.
 
این نماینده مجلس با اشاره به اسلام هراسی رئیس جمهور جدید آمریکا خاطرنشان کرد: ‌این مسئله نشان می‌دهد که تفکر ایران اسلامی حتی تا آمریکا هم گسترش پیدا کرده و باعث نگرانی سردمداران آمریکایی شده است.