«محمد هاشمی» با بیان این مطلب به جای خالی آیت الله هاشمی رفسنجانی در راهپیمایی 22 بهمن امسال اشاره کرد و گفت: «اگر چه نبود ایشان در راهپیمایی امسال برای ما تلخ است و دشمن این روزها از نبود ایشان می خواهد به سود خودش نتیجه گیری کند، اما ملت جای خالی ایشان را پر می کند و با اتحاد و انسجام خود پاسخ محکمی به دشمان می دهد.»
رئیس دفتر رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه «آیت الله هاشمی رفسنجانی علاقه بسیار زیادی به آیین های دهه فجر به ویژه راهپیمایی روز 22بهمن داشتند» افزود: ایشان همیشه در راهپیمایی ها حضور داشتند و در طول مسیر با مردم و رسانه ها سخن می گفتند. 
هاشمی با بیان اینکه امام (ره) روز «22 بهمن» را به عنوان روز پیروزی انقلاب اسلامی بر یک نظام 2500 ساله تاریخی، «ایام الله» نام نهادند، گفت: مردم ایران نیز در هر شرایطی همیشه در خلال 38 ساله گذشته منسجم و متحد وارد صحنه شدند.

*حضور و اتحاد مردم در 22 بهمن در برابر توطئه گران، بازدارنده است 
هاشمی یکی از ویژگی های حضور منسجم مردم را بازدارندگی در برابر توطئه های دشمن دانست و گفت: ما همیشه شاهد بودیم که حضور انبوه مردم در راهپیمایی و مناسبات های مختلف، پیام وحدت و انسجام ملی را به دشمنان ارسال می کند که همین اتحاد اثر بازدارندگی دارد. 
وی با اشاره به حضور مردم در راهپیمایی های 22 بهمن در دوره های مختلف پس انقلاب، گفت: از اوایل پیروزی انقلاب حتی در زمان جنگ و پس از آن تاکنون، مردم با حضور گسترده و با شور و نشاط در راهپیمایی ها «انسجام ملی» را به خوبی به نمایش گذاشتند. 

*حفظ نظام و انقلاب برای مردم با ارزش است/ملت ایران به راه امام و انقلاب وفادار است 
هاشمی حضور گسترده همه اقشار و گروه های سنی جامعه را در راهپیمایی روز 22بهمن، نمایش صحنه زیبایی از وحدت و همدلی مردم دانست و گفت: علی رغم تمام هجمه های منفی تبلیغات دشمنان بر ضد جمهوری اسلامی، برای نا امید کردن مردم از نظام، مردم بار دیگر در این روز مشت محکمی بر دهان یاوه گویان می زنند. 
وی تاکید کرد: مردم در راهپیمایی نشان خواهند داد نه تنها از نظام و انقلاب خود خسته نشده اند، بلکه با وجود مسائل و مشکلات، حفظ نظام جمهوری اسلامی و انقلاب همواره برای آن ها با ارزش است. 
هاشمی همین حضور مردم در راهپیمایی های 22 بهمن در هر سال را از بهترین خاطرات طول دوران این مراسم دانست و افزود: وقتی افرادی که حتی سلامت جسمی مساعدی نداشتند را در راهپیمایی ها می دیدیم به عظمت مردم پی می بردیم و به فرموده امام(ره) مطمئن هستیم تا زمانی که این مردم در صحنه حضور دارند هیچ گزندی به انقلاب و نظام نمی رسد.