محمد شریعتمداری در این جلسه با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به برنامه های دولت تدبیر و امید برای تنظیم بازار ایام نوروز سال ۱۳۹۶ اشاره کرد و گفت: همه دستگاه های دولتی و اجرایی ملزم هستند با توجه به تاکیدات حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهور برای ثبات قیمت ها و عرضه کالاها و خدمات عمومی در ایام تعطیلات نوروزی با تکیه بر توان و تولید داخلی، تدابیر و اقدامات لازم را برای تعادل و آرامش در بازار و رفاه بیشتر مردم شریف ایران، فراهم کنند.

در این جلسه بر ضرورت تامین کالاهای اساسی و مایحتاج عمومی مردم از قبیل روغن، شکر، گوشت، برنج،  مرکبات و همچنین ارایه  برنامه خدمات حمل و نقل عمومی هوایی و زمینی برای سفرهای نوروزی تاکید شد.

همچنین مقرر شد، دستگاه‌های نظارتی بصورت مداوم بر روند تغییرات قیمت‌ها در ایام نوروز نظارت و به شکایت های مردم با فوریت رسیدگی کنند.

در این جلسه راهکارهای عرضه مناسب گوشت توسط جهاد کشاورزی و شرکت پشتیبانی امور دام، عرضه گسترده برنج، روغن و شکر توسط شرکت بازرگانی دولتی و عرضه مناسب مرکبات و سیب توسط سازمان تعاون روستایی بعنوان  مباشرین دولتی مورد تاکید قرار گرفت.

در پایان جلسه گزارشی از روند جوجه ریزی و پیش بینی تولید گوشت مرغ ارائه و با توجه به میزان ذخایر موجود مقرر شد، در صورت ضرورت نسبت به عرضه موجودی ها اقدام شود.