حسین کنعانی مقدم افزود: آمریکایی ها تلاش می کنند با پروژه ایران هراسی بتوانند حاکمیت کشورهای منطقه را تحت تاثیر قرار داده و به این کشورها سلاح بفروشند. 
وی با بیان این که تهدیدها و تحریم ها راه به جایی نمی برد و اثری بر مقاومت ملت ایران ندارد، خاطرنشان کرد: به گفته مسئولان رژیم صهیونیستی و آمریکا، هرجا که آنها وارد می شوند با مقاومت ملت ها که الگو گرفته از مقاومت مردم ایران است روبه رو می شوند. 

** دست آمریکا خالی است 
دبیرکل حزب سبز ایران به تهدیدهای اخیر رییس جمهوری جدید آمریکا درباره ایران اشاره کرد و گفت: آمریکا تاکنون هر کاری که می توانسته از کودتا وجاسوسی گرفته تا همراهی با دشمنان انقلاب اسلامی و تجزیه طلب ها و حمله هواپیمای مسافربری انجام داده است.
وی با یادآوری این که آمریکا تا امروز هر ابزاری که داشته در برابر ایران به کار گرفته است، تصریح کرد: دست آمریکا برای اقدام علیه نظام جمهوری اسلامی ایران خالی است و به همین دلیل ایرانیان را تهدید می کند.
دبیرکل حزب سبز ایران خاطرنشان کرد: ممکن است آمریکایی ها عملیات ایذایی، آزار و اذیت هم انجام دهند اما به دلیل این که ریشه و اصل انقلاب اسلامی در تمام حوزه های جامعه مستحکم شده است، در مقابل ملت ایران ناکام خواهد ماند.

**22 بهمن؛ نمایش اتحاد انسجام ملی در دوران سازندگی 
کنعانی مقدم با بیان این که مراسم راهپیمایی 22 بهمن در طول سه دهه گذشته همواره در مقاطع حساس و با حضور پر شور مردم برگزار شده است، گفت: در سال های اول پیروزی انقلاب راهپیمایی 22 بهمن در حال و هوای پیروزی انقلاب بود، اگر چه بحران و ناآرامی های داخلی در کشور نیز وجود داشت، اما اقشار مختلف مردم با حضورگسترده و پر شور شرکت می کردند. 
این فعال سیاسی اصولگرا به حضور مستحکم مردم در مراسم های دهه فجر در سال های دفاع مقدس اشاره و تصریح کرد: سختی های جنگ نتوانست در صفوف مردم در این آیین با شکوه خللی ایجاد کند و راهپیمایی ها در دوران دفاع مقدس حتی زیر آتش موشک باران در سراسر کشور به صورت منسجم و با شکوه برگزار می شد.
کنعانی مقدم از دوران سازندگی به عنوان مقطعی حساس در تاریخ انقلاب یاد کرد و گفت: در آن دوران در حال عبور از بحران های پس از جنگ بودیم و مردم در گردهمایی های دهه فجر و راهپیمایی های بی نظیر در آن سال ها، اتحاد و عظمت ملتی مقاوم و منسجم را برای ساختن کشور انقلابی خود به نمایش می گذاشتند.
وی به تحولات دوران توسعه سیاسی و اصلاحات نیز اشاره کرد و گفت: در این دوران شاهد تحولات در تثبیت جمهوری اسلامی بودیم و شکل گرفتن و استقرار نهادهای مدنی تجربه می شد و باز هم این مردم بودند که با حضور پر شور و با نشاط در آن سال ها پیام های روشنی به جهان می دادند که پای آرمان های انقلاب خود ایستاده اند.
این فعال سیاسی اصولگرا به مقطع آغاز دهه 80 و حضور و همراهی نسل سوم و چهارمی های در کنار نسل ها اول و دوم انقلاب در راهپیمایی های 22 بهمن اشاره کرد و اظهارداشت: اگر چه منطقه و کشورهای پیرامون ایران سخت ترین جنگ ها و بحران ها را شاهد بودند، اما مردم ایران هر سال در این روز بزرگ نشان می دادند که نظام اسلامی دوران بلوغ خود را طی می کند و به رشد و شکوفایی رسیده است.

**کشتی با صلابت انقلاب را به ساحل سلامت برسانیم
کنعانی مقدم مقطع کنونی را یکی از حساس ترین دوره های تاریخ انقلاب اسلامی دانست .
وی با بیان این که دشمن در مدت این 38 سال همیشه سعی کرده است این راهپیمایی و حرکت ملی را که نمایانگر اراده و مقاومت مردم و پشتیبانی و دفاع از انقلاب اسلامی است تحت تاثیر قرار داده و آن را از مردم بگیرد یا کمرنگ کند، اطمینان داد: در راهپیمایی 22 بهمن امسال شاهد حضور با شکوه تر وانقلابی تر مردم از تمام اقشار مردم در سراسر کشور خواهیم بود.
دبیرکل حزب سبز ایران همچنین گفت: امسال 22 بهمن را در شرایطی پشت سر خواهیم گذاشت که بیش از پیش نیازمند انسجام و وحدت همدلی و همراهی مردم با نظام هستیم تا تمام توطئه های دشمنان خنثی شود و بتوانیم کشتی با صلابت انقلاب را به ساحل سلامت برسانیم.
وی به تحولات سیاسی کشور در طول سالیان پس از انقلاب با تمام تلخی ها و شیرینی هایی که در دوران دولت های مختلف که با گرایش های متفاوت سر کار آمدند اشاره و تصریح کرد: راهپیمایی 22 بهمن نشان داده است که مردم هرگز اصل را که انقلاب اسلامی، امام راحل و خط مشی امام(ره) را رها نکرده و با هر سلیقه و گرایشی همواره در صحنه حضور دارند.