علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر امروز در نشست خبری و در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی پیرامون تحریم‌های جدید آمریکا علیه کشورمان با بیان اینکه این تحریم‌ها توسط آمریکا کار تازه‌ای نیست، گفت: از ابتدای انقلاب تاکنون هیچ‌گاه حسن نیتی بین رجال سیاسی این کشور نسبت به ایران ندیده‌ایم و هر کاری که توانسته‌اند علیه جمهوری اسلامی ایران انجام داده‌اند.

وی افزود: اینکه اقتصاد مقاومتی توسط رهبر معظم انقلاب به طور مداوم تأکید می‌شود، به این دلیل است که با هر تصمیم خلق‌الساعه و غیرانسانی که یک حکومت در نقطه‌ای از دنیا می‌گیرد، اقتصاد جمهوری اسلامی دچار مشکل نشود.

ولایتی پیرامون انتشار یک توئیت توسط ترامپ پیرامون هزینه یک تریلیون دلاری در عراق و عدم بهره‌برداری از این هزینه خاطرنشان کرد: آدمی که حرف بی‌حساب می‌زند ما خیلی روی حرف‌هایش حساب نمی‌کنیم. اگر این مقدار هزینه توسط دولت آمریکا انجام شده، در مقابل هزاران میلیون دلار به مردم عراق صدمه وارد شده و 2 جنگ خانمانسوز و مخرب بر مردم این کشور توسط آمریکا تحمیل شده است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: آمریکایی‌ها به دروغ می‌گفتند حدفشان صدام‌حسین است در حالی که آنها صدام‌حسین را حمایت می‌کردند.

ولایتی با بیان اینکه آمریکایی‌ها تمام زیربناهای عراق مانند کارخانه‌ها، جاده‌ها و پل‌های این کشور که صدها میلیارد دلار بابت آن هزینه شده بود را در بمباران‌های بی‌امان طی 2 مرحله از بین بردند و امروز در بسیاری از شهرهای عراق از 24 ساعت چند ساعتش را برق ندارند. در صورتی که قبل از حملات آمریکا، مردم عراق به لحاظ زیربنایی وضعیت بهتری داشتند.

وی با بیان اینکه عراقی‌ها که از آمریکایی‌ها برای ورود به کشورشان دعوت نکرده بودند، تصریح کرد: مگر آمریکایی‌ها جز دشمنی با عراقی‌ها کار دیگری انجام داده‌اند؟ آنها از مردم عراق تودهنی خوردند و بابت دخالت غیرقانونی خود هزینه کردند.

ولایتی افزود: این مردم عراق‌اند که باید از آنها بابت خساراتی که آمریکایی‌ها به آنها وارد کرده‌اند مطالبه کنند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین در مورد رأی دستگاه قضائی آمریکا مبنی بر لغو ممنوعیت ورود اتباع 7 کشور اسلامی به این کشور تصریح کرد: اگر قوه یا فرد هوشمندی در آمریکا وجود دارد و در منصب قضا نشسته و می‌بیند کار غیرمعقول و غیرمنطقی انجام شده است، از استقلال خود در حوزه قضا استفاده کرده و نظر غیرقانونی رئیس جمهور این کشور را ابطال کرده است و هر قاضی عاقل و باتجربه‌ای چنین کاری را انجام می‌دهد.