علی ادیانی‌راد نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی از کلید خوردن استیضاح محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی خبر داد و گفت: استیضاح وزیر جهاد کشاورزی با بیش از 50 امضاء یکشنبه (24 بهمن) تقدیم هیئت‌رئیسه پارلمان می‌شود.

به گزارش تسنیم، محورهای طرح استیضاح محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی که به امضای بیش از 50 نماینده رسیده به شرح زیر است:

1- برخی از مواد مندرج در قانون برنامه پنجم توسعه کل کشور از سوی مسئولان وزارت جهاد کشاورزی اجرا نشده و به تعبیری وزارت کشاورزی احکام تکلیفی در چارچوب برنامه پنجم توسعه کل کشور را انجام نداده است.

2- وجود ضعف و یا سوء مدیریت در وزارتخانه و معاونت‌های مختلف، شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه دارد از جمله سوء مدیریت در سازمان امور عراضی کشاورزی و همچنین در موسسه سرم‌سازی رازی کرج وجود دارد.

3- براساس مستندات موجود، ابهام در فرآیندکاری و نوع هزینه کرد در شرکت‌هایی که انتصاب مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره آنها با امضاء وزیر جهاد کشاورزی می‌باشد، وجود دارد که نیاز به شفاف‌سازی است.

4- با توجه به اینکه مدیران کاردان در درون وزارت جهاد کشاورزی وجود دارد، اما وزارتخانه به طور قابل توجه‌ای از بازنشستگان استفاده می‌کند.

5- بخش قابل توجه‌ای از برنامه وزیر جهاد کشاورزی که هنگام اخذ رای اعتماد عنوان کرده بود، محقق نشده است.

6- کم توجهی به کشاورزان و همچنین محصولات کشاورزی از سوی مسئولان وزارت کشاورزی

7- سوء تدبیر در تنظیم بازار که یکی از وظایف مهم وزارت جهاد کشاورزی است.

8- نابسامانی در واردات دام و طیور به کشور که منجر به تضعیف و یا از بین رفتن اراده و همچنین بی‌انگیزه شدن دامداران و اشخاصی که در عرصه صنعت دامداری در کشور فعال هستند، شده است.

9- خرید تضمینی محصولات از کشاورزان  که یا اتفاق نیفتاده و یا در این زمینه بسیار ضعیف عمل شده است.