سردار حسین دهقان در حاشیه جلسه هیأت دولت و در جمع خبرنگاران درباره خبر آزمایش موشک بالستیک اظهار کرد:‌ تست‌های موشکی هیچ مغایرتی با برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ ندارد.

وزیر دفاع با تاکید براینکه برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در حوزه تولیدات اقلام دفاعی را برای دفاع از منافع ملی ادامه می‌دهیم، تصریح کرد: هیچ‌ چیز نمی‌تواند برنامه و اهداف ما را تحت تأثیر قرار دهد. در دنیایی که قدرت‌ها این‌گونه اُشتُلم می‌کنند، یک ملت زنده باید همواره در بالاترین سطوح، خود را آماده دفاع کند و آنچه که به عنوان تست موشکی مطرح شده است، در ادامه برنامه‌های ما بوده است و ما برنامه‌های خود را مطابق با دستوری که رئیس‌جمهور در اواخر سال گذشته ابلاغ کرد، با سرعت و دقت بیشتری ادامه می‌دهیم.

او با بیان اینکه هدف از توسعه و تقویت بنیه دفاعی، دفاع از اهداف و منافع‌مان است، گفت:‌ در این مسیر نیز نه تنها به اجازه کسی نیاز نداریم، بلکه اجازه دخالت به هیچ‌کس را هم نخواهیم داد. ملت ما همه مسیر را آزموده و دنیا نیز آزموده است که نمی‌تواند این حرف‌ها و اقدامات تأثیری در اراده این ملت بگذارد.

وزیر دفاع درباره رزمایش مشترک فرانسه، انگلیس و آمریکا در خلیج‌فارس نیز گفت: به دلیل روی کار آمدن ترامپ فضایی در جهان به وجود آمده است و  کشورهای حاشیه جنوب خلیج‌فارس نوعی نگرانی از آینده دارند و اروپایی‌ها هم علاقه دارند حضور خود را به نوعی در منطقه به اثبات برسانند و اعتمادبخشی به طرفداران خود کنند، اما این‌جور کارها تأثیری نخواهد داشت چرا که حکومت‌هایی که به اراده ملت خود تکیه ندارند و بیش از آنکه به دنبال منافع ملی خود باشند، به دنبال دیگران هستند، موفقیتی را کسب نخواهند کرد.

او درباره پرواز برخی پهپادها در منطقه ممنوعه تهران اظهار کرد:  باید استفاده از این پهپادها را سامان داد و بعضاً برخی شیطنت‌هایی می‌کنند و ما تاکنون به این مسئله نرسیده‌ایم که این موضوع با اهداف از پیش تعیین شده و یا کار ضد انقلاب باشد، اما باید از این موضوع جلوگیری کرد.

دهقان تاکید کرد: هر شی‌ ای که در منطقه ممنوعه پرواز کند باید جلوی آن را گرفت. مجموعه‌ای که باید از این فضا دفاع کند، در هر شرایطی آمادگی دفاع را دارد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا ایران به غیر از اس ۳۰۰، سلاح‌های دیگری از روسیه خریداری کرده است؟ گفت: خیر.