مرکز اطلاع رسانی فلسطین روز چهارشنبه گزارش داد، شبکه دوم تلوزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد کمیسیون "امور اخلاقی" رژیم صهیونیستی از اعضای کنیست خواسته است در خصوص ورود به مسجد الاقصی با پلیس هماهنگ شده و به توصیه های پلیس در این زمینه عمل کنند.

به گفته این شبکه تلوزیونی، این کمیسیون در پی درخواست "یهودا گلیک"، نماینده راست گرای کنیست، چنین تصمیمی گرفته است.

شبکه دوم تلوزیون رژیم صهیونیستی تصریح کرد که پلیس این رژیم، در ماه اکتبر گذشته درخواست کرده است که به نمایندگان این رژیم اجازه ورود به مسجد الاقصی داده شود. این شبکه تلوزیونی در عین حال خاطرنشان کرد که تصویب این درخواست منوط به صدور حکم سیاسی از سوی دولت است.

گفتنی است پس از وقوع درگیری هایی بین پلیس رژیم صهیونیستی و نمازگزاران فلسطینی که به دنبال جلوگیری نمازگزاران از حمله های هر روزه شهرک نشینان صهیونیست به محوطه مسجد الاقصی رخ داد، نمایندگان رژیم صهیونیستی در سال 2015 از ورود به مسجد الاقصی منع شدند. این حکم در آوریل سال گذشته تمدید شد.

هر روز ده ها تن از شهرک نشینان صهیونیست با حمایت پلیس ویژه این رژیم به محوطه مسجد الاقصی حمله می کنند؛ سازمان یونسکو، وابسته به سازمان ملل متحد در اکتبر سال گذشته مسجد الاقصی را به عنوان "میراث اسلامی" ثبت کرد.

شایان ذکر است که فلسطین از ابتدای اکتبر 2015 تا کنون شاهد درگیری هایی بین جوانان فلسطینی و نیروهای رژیم اشغالگر بوده است و "انتفاضه قدس" نیز به دلیل اصرار شهرک نشینان یهودی بر ادامه حمله به حریم مسجد الاقصی با برخورداری از پشتیبانی پلیس و ارتش این رژیم آغاز شد.

در این درگیری ها تا کنون حدود 287 تن از شهروندان به شهادت رسیده و هزاران تن نیز مجروح شده اند.