به نقل از اسپوتنیک، بن کاردین سناتور آمریکایی در سخنانی تاکید کرد:  روسیه می تواند برای حل و فصل اوضاع سوریه، مشارکت کند ولی عدم اعتماد مانع از همکاری بین آمریکا و روسیه می شود.

این اظهارات در حالی است که شان اسپایسر سخنگوی کاخ سفید روز دوشنبه در کنفرانس خبری گفت: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با هر کشوری از جمله روسیه که منافع مشترکی با آمریکا داشته باشد، برای شکست گروه تروریستی داعش همکاری خواهد کرد.

کاردین در ادامه تصریح کرد: ما می خواهیم جنگ داخلی در سوریه را حل و فصل کنیم، آنگاه تلاش ها را برای شکست داعش متمرکز کنیم، اگر بتوانیم جنگ داخلی سوریه را حل و فصل کنیم، این خوب خواهد بود و می دانیم که روسیه ظرفیت کمک به ما برای انجام این کار را دارد.

کاردین افزود: یک شکاف بزرگ در زمینه اعتبار روسیه وجود دارد که آیا می توان به مسکو در چارچوب هرگونه ائتلافی اعتماد کرد یا نه.

کاردین که بخشی از تحریم ها علیه روسیه را معرفی کرده، مسکو را به آسیب رساندن به شهروندان غیر نظامی در سوریه متهم کرده است. ارتش روسیه بارها این ادعاها را تکذیب کرده است.

سناتور آمریکایی: روابط آمریکا و روسیه در دوره ترامپ بهتر خواهد شد

جیمز ریچ سناتور جمهوریخواه آمریکایی تاکید کرد که روابط ایالات متحده با روسیه احتمالا دو دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ بهبود خواهد یافت.

وی در ادامه تصریح کرد: روابط آمریکا و روسیه احتمالا در دوره ترامپ از طریق یک روند گفتگوی کاملا متفاوت با دولت اوباما، ارتقا پیدا خواهد کرد.

وی این سخنان را در نشست کمیته روابط خارجی سنای آمریکا مطرح کرد که برای بررسی صلاحیت رکس تیلرسون به عنوان وزیر خارجه پیشنهادی ترامپ تشکیل شده بود.

روز دوشنبه کمیته روابط خارجی سنا با 11 رای موافق در برابر 10 رای مخالف، صلاحیت تیلرسون را برای احراز این پست تایید کرده است.

هر 10 سناتور دموکرات در مخالفت با تیلرسون رای داده اند. آنها به نگرانی های مربوط به روابط نزدیک تیلرسون با ولادیمیر پوتین در زمانی که رئیس شرکت نفتی اگزون موبیل بوده است، اشاره کرده اند.

ریچ در ادامه اظهار داشت: فکر می کنم که روابط آمریکا و روسیه بهتر خواهد شد. شما کسی را دارید که از نظر شخصیتی کاملا با رئیس جمهور قبلی ما متفاوت است. فکر می کنم گفتگویی بین روسای جمهور دو کشور وجود خواهد داشت که به طور کامل با مذاکراتی که در دوره اوباما صورت گر فته، متفاوت خواهد بود.