به نقل از رویترز، دادستان های آلمانی روز دوشنبه اعلام کردند که یک مرد 211 ساله به اتهام برنامه ریزی برای انجام حمله تروریستی بازداشت شده و اعتراف کرده است که با مردی که توسط پلیس اتریش به همین اتهام دستگیر شده، در ارتباط بوده است.

پلیس وین اعلام کرده است که تدابیر امنیتی و وضعیت هشدار را همچنان بالا نگه خواهد داشت تا از عدم اجرای هرگونه حمله تروریستی مطمئن شود. هنوز مشخص نیست که این 2 فرد بازداشت شده قصد انجام حملات تروریستی جداگانه ای را داشته اند یا برای انجام یک حمله تروریستی مشترک برنامه ریزی کرده بودند.

این مرد آلمانی 21 ساله در جریان بازجویی اعتراف کرده است که با یک جوان 17 ساله اتریشی که اصالتا آلبانیایی تبار بوده، ارتباط داشته و اواخر سال گذشته با وی دیدار کرده است.

سخنگوی دادستانی دوسلدورف آلمان در این باره تاکید کرد: در حال بررسی این مساله هستیم که آیا هنوز یک خطر بالقوه وجود دارد یا نه. این مرد اتریشی ظاهرا قصد برنامه ریزی برای انجام یک حمله تروریستی به سیستم مترو یا سایر اماکن عمومی را در وین را داشته است.

مقام های آلمانی از زمان حمله یک تبعه تونسی با کامیون به بازار کریسمس در شهر برلین در حالت آماده باش به سر می برند و تدابیر امتیتی شدیدی را اتخاذ کرده اند. در این حمله که 19 دسامبر به وقوع پیوست بیش از 12 نفر کشته شدند.

در جستجو از آپارتمان این مرد آلمانی ظاهرا هیچ سلاح یا وسیله انفجاری کشف نشده است. نشریه فوکوس نیز نوشته است که این مرد قصد بمبگذاری علیه نیروهای پلیس را داشته است.