مرتضی فاطمی فعال رسانه ای  در خصوص اولویت های پیش روی جبهه مردمی نیروهای  انقلاب اسلامی اظهار داشت: اگر هدف از انتخاب نام جبهه با توجه به معنای آن در قانون اساسی باشد که مجموع چند حزب را شامل می‌شود اتفاق خوبی است. در صورتی شکل گیری این مجموعه موفق است که ما با تشکلی رو به رو باشیم که با محور قرار دادن اصول، وحدت را نشانه گرفته و بتواند احزاب انقلابی را به یک اجماع نظر و عملکردی واحد برساند.

این فعال رسانه‌ای با بیان اینکه حرکت در مسیر مردمی که برآمده از نام این جبهه است را می‌توان به عنوان یکی از اثرگذارترین عوامل پیروزی و موفقیت جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در نظر داشت گفت: اگر این جبهه به دنبال پیروزی و موفقیت است باید با برگشت به مردم فعالیت‌های مردمی را در دستور کار خود قرار دهد و کاری کند که در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی مردم را با خود همراه کند که البته باید متذکر شد که این بازگشت به مردم کار نسبتا دشواری است.

وی در ادامه با بیان اینکه برای بازگشت به مردم به عنوان کلیدواژه‌ای مهم و اثرگذار در روند رو به جلو و موفقیت آمیز جبهه مردمی باید بزرگترین مشکل و خواسته های مردم را شناخت و در نظر گرفت خاطر نشان کرد: بدون شک یکی از بزرگترین مشکلات مردم مسئله اقتصاد و معیشت است که رسیدگی به این مسائل بدون هرگونه نزاع سیاسی و جناحی میتواند همراهی مردم و باور آنها را در پی داشته باشد.

فاطمی خاطر نشان کرد: مردم باهوش هستند و به راحتی می‌توانند فرق یک تشکل که به دنبال کار سیاسی صرف هست را با مجموعه‌ای دیگر که به دنبال رفع مشکلات و گرفتاری آنها بوده و این موضوع نه شعار بلکه جزء دغدغه های جدی آنها محسوب می‌شود را تشخیص دهند.

این فعال رسانه‌ای با اشاره به انتخابات پیش رو در سال 96 و چگونگی عملکرد و حضور موفق جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در آن اظهار داشت: به اعتقاد من این جبهه نباید فقط برای پیروزی در انتخابات تمرکز کند که اگر چنین شود مطمئنا این مسئله میتواند یک آفت جدی برای این جبهه به شمار آید. اگر هدف از تشکیل جبهه مردمی کار برای مردم است در نتیجه نباید هدف آن فقط پیروزی در انتخابات باشد. کار برای مردم حوزه های گوناگون دیگری را هم شامل می‌شود که مطمئنا نیاز مردم در آن حوزه ها کاملا مرتفع نشده و جای کار دارد.

وی در ادامه افزود: اگر هدف جبهه مردمی فقط پیروزی در انتخابات باشد که در واقع یک تشکلی صرف با هدف سیاسی به عرصه سیاسی پا نهاده و بنده با چنین رویکردی همراه نیستم. به اعتقاد من جبهه مردمی انقلاب اسلامی باید اهداف بلند مدتی را انتخاب کند تا بتواند در حوزه‌های مختلف عملکردی موفق و مناسب داشته باشد.

فاطمی در پایان با اشاره به چگونگی عملکرد جبهه مردمی انقلاب اسلامی در انتخابات به عنوان یکی از اهداف پیش روی این جبهه در عرصه سیاسی تاکید کرد: اجماع و وحدت در انتخابات یکی از مهمترین عوامل پیروزی است. مطمئنا اگر آقای روحانی سبد انتخاباتی خود را با کاندیدایی دیگر تقسیم و رای خود را مشترک کند قاعدتا شانس پیروزی خود را پایین آورده که این موضوعی روشن و شرط عقل است.