سیدحسن صدوق سرپرست جدید دانشگاه شهید بهشتی در مراسم معارفه‌اش ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای آتش‌نشان و شهید شهریاری، اظهار داشت: کار رسیدگی به امور دانشگاه و مدیریت آن به مراتب از اداره و مدیریت یک وزارتخانه پیچیده‌تر است.

وی افزود: بنده از سال 60 در دانشگاه شهید بهشتی فعالیت می‌کردم و در آن سال مجبور بودم برای حفظ سوالات امتحان‌های ترم در دانشگاه و دانشکده ادبیات بمانم که بنده چند شبی را در پشت‌بام دانشگاه شهید بهشتی خوابیدم و در سال 65 و در شرایط مالی آن زمان کشور توانستم با فروش برخی از جزوات به دانشجویان برای تشکیل و برقراری کلاس‌های درس چراغ‌هایی را فراهم کنم تا کلاس‌ها حتی در ایام بمباران نیز برقرار باشد.

سرپرست جدید دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به درگذشت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی و رابطه ایشان با رهبر انقلاب، به خاطره‌ای درباره شخصیت آیت‌الله هاشمی اشاره کرد و گفت: زمانی که بنده در سمت سفارت در یونسکو فعالیت می‌کردم با آقای هاشمی دیداری داشتم که ایشان در این دیدار به من گفتند کشور ما یک جنگ هشت ساله را پشت سر گذاشته و همین برای ما بس بود. شما در خارج از کشور برای ما مشکل ایجاد نکنید.

صدوق افزود: آقای هاشمی همچنین بیان کردند که «اگر زرادخانه‌های ما مملو از سلاح باشد، اما دانشگاه‌های ما از نظر کیفی فعال نباشند هیچ کسی حتی همین شیخ‌های خلیج برای ما تره خورد نخواهند کرد، لذا ما نیازمند دانشگاهی با کیفیت بالا هستیم.»

وی با بیان اینکه باید به دانشجویان عزیز همواره امید ببخشیم و آنها را نسبت به آینده خوشبین کنیم، گفت: ما حق نداریم با به کار بردن حتی یک واژه نسبت به دلسرد کردن و مأیوس‌کردن آنها اقدام کنیم تا آنها مأیوس شوند و به خارج از کشور بروند، البته ما امروز دچار این گرفتاری شده‌ایم و نباید واقعیت‌ها را کتمان کرد، بلکه برای مشکلات پاسخ و راه‌حلی داشت.

سرپرست جدید دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها باید وظایف خود را به خوبی انجام دهند، گفت: ما باید به گونه‌ای رفتار کنیم تا دانشجویان را نسبت به دین و وطن‌شان وفادار و امیدوار نگه داریم.

صدوق با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره ضرورت حفظ رشد علمی و کیفیت علمی، یادآور شد: ایشان همواره نسبت به این نکته هشدار دادند که مقالات و پایان‌نامه‌های دانشجویان به دنبال حل مسائل کشور باشد و دانشجویان ما بتوانند با ابتکار عمل خود مشکلات را از سر جامعه بردارند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ارتباط دانشگاه با صنعت، خدمات و کشاورزی باید بیشتر شود، زیرا در این صورت هم می‌توان مسئله اشتغال را پیگیری کرد و هم به رشد کشور همت گمارد. قطعا دانشگاه شهید بهشتی در این عرصه می‌تواند موفق عمل کند.