اسحاق جهانگیری در ادامه برنامه‌های سفر یک‌روزه خود به منطقه آزاد چابهار که به منظور شرکت و سخنرانی در همایش بین‌المللی معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری و توسعه پایدار در سواحل مکران انجام شده است، با حضور در بندر شهید بهشتی چابهار از اولین محموله تجهیزات استراتژیک این بندر شامل ۹ دستگاه جرثقیل به ارزش ۲۰ میلیون دلار بازدید کرد.

در جریان این بازدید مدیرعامل سازمان بنادر گزارشی از اقدامات انجام شده و برنامه‌ها آتی برای سرمایه گذاری و توسعه این بندر به معاون اول رییس جمهور ارائه کرد و به ارائه توضیحاتی در خصوص راه اندازی خط مسافری مسقط به چابهار که در سال جاری انجام شده است پرداخت.

معاون اول رییس جمهور در حاشیه این بازدید در گفتگو با خبرنگاران از وزارت راه و شهرسازی و به خصوص سازمان بنادر به خاطر اقدامات صورت گرفته در بندر شهید بهشتی چابهار قدردانی کرد و گفت: در بازدیدی که در اردیبهشت ماه از این بندر انجام دادم تعداد زیادی پیمانکار در حال فعالیت بودند و امروز خوشبختانه بخش زیادی از کارهای اصلی انجام شده و تجهیزاتی نیز وارد شده و بخشی از تجهیزات نیز در مسیر ورود به کشور است.

جهانگیری اظهار امیدواری کرد در ماههای آینده با نصب تجهیزات، شاهد بهره برداری از این بندر باشیم و گفت: چابهار فرصت بزرگی برای توسعه جنوب شرق کشور است و مسیر مسافری مسقط به چابهار به مسیر مطمئنی برای رفت و آمد مردم دو کشور تبدیل شده است.

وی ادامه داد: کشورهای آسیای میانه و افغانستان می توانند چابهار را به عنوان یک فرصت بزرگ برای سرمایه گذاری در نظر داشته باشند و در این میان برخی کشورها از جمله هند نیز برای سرمایه گذاری در چابهار اعلام آمادگی کرده اند.

جهانگیری با اشاره به اینکه ظرفیت بندر شهید بهشتی چابهار ۸.۵ میلیون تن است گفت: البته ظرفیت اصلی که برای این بندر پیش بینی شده ۸۰ میلیون تن است و امیدوارم که این بندر بتواند به یکی از بزرگترین بنادر کشور تبدیل شود و اثرات مثبت آن علاوه بر ایران به سایر کشورهای اطراف نیز خواهد رسید.