اسحاق جهانگیری فردا صبح (دوشنبه) به منظور شرکت و سخنرانی در همایش بین‌المللی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه پایدار سواحل مکران به منطقه آزاد چابهار سفر خواهد کرد.

این همایش طی روزهای ۴ و ۵ بهمن در منطقه آزاد چابهار برگزار می‌شود و معرفی سواحل مکران و فرصت‌های سرمایه گذاری در منطقه، ارائه و بررسی برنامه های دستگاههای اجرایی در راستای توسعه منطقه، آشنایی سرمایه گذاران داخلی و خارجی با ظرفیت های سرمایه گذاری در منطقه و پیگیری سیاست ها و اهداف کلان جمهوری اسلامی ایران در توسعه سواحل مکران از جمله اهداف برگزاری این همایش است.

گفتنی است منطقه مکران از شرق استان هرمزگان تا شرق استان سیستان و بلوچستان گستردگی دارد و شامل شهرستان های سیریک، جاسک، کنارک و چابهار است. سواحل مکران در بهترین کرانه اقیانوسی کشور و از نظر آب و هوایی در معتدل ترین هوای جنوب کشور واقع شده است.

این سواحل در زمینه اقتصادی به ویژه ترانزیت کالا و نیز سرمایه گذاری های تجاری، صنعتی و نیز گردشگری دارای جاذبه های منحصر بفرد است.

از منظر ژئوپولتیکی نیز هم جواری سواحل مکران با کشورهای پاکستان و افغانستان، ظرفیت های ارتباطی این سواحل به پهنه اقیانوس هند و امکان اتصال کشورهای آسیای مرکزی به دریاهای آزاد، بستر مناسبی را برای گسترش تعاملات منطقه ای و بین المللی فراهم نموده است.

پیرو تاکیدات مقام معظم رهبری بر توسعه سواحل مکران و برنامه ریزی های گسترده جهت توسعه این سواحل در برنامه ششم توسعه و نیز پیگیری ها و اقدامات دولت مبنی بر توسعه این منطقه، زمینه های لازم برای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی و توسعه این سواحل ایجاد شده و در گام نخست، ستاد توسعه سواحل مکران با ریاست معاون اول رییس جمهور و عضویت بیش از ۲۰ وزارتخانه و دستگاه اجرایی، برنامه ریزی های لازم جهت توسعه پایدار این منطقه از کشورمان را آغاز نموده است.