احمد علیرضابیگی،  در خصوص لایحه جامع نظام انتخابات و زمان ارائه آن به مجلس، اظهار داشت: منتظر وزارت کشور هستیم تا لایحه را ارائه کند، البته فرجه‌ای را از کمیسیون شوراها درخواست کرده‌اند، بررسی‌های مربوط به قانون انتخابات نیز در کمیسیون شوراها با همکاری نهادهای مرتبط صورت گرفته است.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس بیان کرد: مقام معظم رهبری با ابلاغ سیاست‌های کلی انتخابات خط مشی‌ها را تعیین کرده‌اند و در این زمینه وزارت کشور و مجلس شورای اسلامی به این موضوعات توجه دارند تا در قانون این سیاست‌های کلی گنجانده شود.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزارت کشور نیز در مسیر توجه به سیاست‌های کلی انتخابات در تهیه لایحه جامع نظام انتخابات خود را متعهد می‌داند و سیاست‌های کلی انتخابات در لایحه دولت باید به خوبی مورد توجه قرار گیرد.

علیرضابیگی با ذکر مثالی در خصوص لزوم تطبیق لایحه جامع نظام انتخابات با سیاست های کلی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، متذکر شد: چنان‌که در سیاست های کلی انتخابات آمده، موضوع استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی منتفی است و این موضوع باید در لایحه مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: همچنین در زمینه شفاف‌سازی هزینه‌های تبلیغاتی کاندیداها در انتخابات، باید ساز و کارهای لازم از سوی وزارت کشور و مجلس به‌عنوان مجری انتخابات تهیه شود، در کمیسیون شوراها به این موضوع توجه داریم تا مسیر حرکت شوراها که از جنس مردم هستند در امتداد مجلس شورای اسلامی قرار گیرد.