متن این پیام به شرح زیر است:

حادثه دردناک و غم‌انگیز ساختمان پلاسکو که باعث داغدار شدن ملت بزرگوار ایران شده است بار دیگر شجاعت ستودنی و فداکاری نیروهای خدوم و زحمتکش آتش‌نشانی را به اثبات رسانید.

این ضایعه دردناک که باعث شهادت جمعی از پرسنل ایثارگر آتش‌نشانی شده است، نشان داد که باید نسبت به ضرورت ایمن‌سازی ساختمان‌ها و بازسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده کلان شهرها ، بویژه تهران و به روز بودن تجیهزات اطفا حریق توجه جدی داشت.

در این مقطع حساس تمامی تلاش‌ها از سوی نیروهای امدادی و خدماتی، مسئولان محترم و فعالان سخت‌کوش رسانه‌ای باید حفظ آرامش فضای جامعه، تسریع در پیدا کردن افرادی که در زیر آوار مانده‌اند، درمان آسیب‌دیدگان، التیام‌بخشی به خانواده‎های داغدار و جبران خسارت کسبه محترم شاعل در ساختمان پلاسکو باشد و باید  از هرگونه بهره‌برداری‌های سیاسی جدا خودداری کرد.

مطمئنا پس از پایان آواربرداری  باید با بررسی‌های کارشناسانه نسبت به برخورد قانونی با کوتاهی و سهل‌انگاری احتمالی مسئولان و نهادهایی که در این حادثه مسئولیت داشتند. اقدام لازم صورت بگیرد تا در آینده شاهد اینگونه حوادث تلخ و اندوه‌بار نباشیم.

ضمن همدردی مجدد با خانواده‌های داغدار بویژه پرسنل زحمتکش آتش‌نشانی و تسلیت این ضایعه دردناک به ملت غیور ایران از خداوند رحمان و رحیم برای این عزیزان غفران الهی و برای خانواده‎های آنان صبر و اجر و سلامتی مسالت می‌کنم.

محمدرضا عارف