مسعود پزشکیان در جریان بازدید خود از محل ساختمان فرو ریخته پلاسکو، گفت: متاسفانه این حادثه دلخراشی بود و ما به خانواده کسانی که در این حادثه جان خود را از دست دادند تسلیت می‌گوییم و از خداوند می‌خواهیم به آنها صبر دهد.

وی افزود: ما هر کاری که از دستمان برآید که بتوانیم برای حل مشکلات کاری کنیم انجام خواهیم داد. مجلس پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهد و حضور ما در محل حادثه نیز برای ارزیابی ابعاد آن است.

نایب رییس مجلس اضافه کرد: با توجه به بررسی برنامه ششم در هفته‌های گذشته در مجلس، مجلس فعلا جلسه علنی ندارد اما نمایندگان تهران بررسی‌های لازم را در این رابطه داشته‌اند، قاعدتا پیگیری‌های لازم در مجلس انجام خواهد شد.

پزشکیان ادامه داد: ما ابتدا باید اوضاع حادثه بررسی را کنیم و بعد بر اساس اطلاعات واصله اقدامات لازم را انجام خواهیم داد. متاسفانه ما هرگاه حادثه‌ای اتفاق می‌افتد به فکر این می‌افتیم که باید کاری انجام دهیم در حالیکه نباید اجازه دهیم چنین اتفاقاتی بیفتد. مجلس و نهادهای دیگر که وظیفه نظارتی دارند تا حدودی مقصرند زیرا باید از وقوع چنین حوادثی پیشگیری کنند.

وی اضافه کرد: باید کار کارشناسی انجام شود و اطلاعات دقیق کسب شود تا بر این اساس راه علمی و کارشناسی برای رسیدگی به بحران به وجود آمده را پیدا کنیم.

نایب رییس مجلس در پاسخ به اینکه مجلس برای کمک به آسیب‌یدگان این حادثه بودجه‌ای را تصویب خواهد کرد یا نه؟ گفت: مجلس جای قانونگذاری است و این دولت است که باید بودجه را پیش‌بینی کند. ما آمادگی این را داریم که لوایح مورد نیاز ارائه شده از سوی دولت در این رابطه را به تصویب برسانیم.

پزشکیان در پایان خاطرنشان کرد: تعدادی از واحدهای صنفی در پلاسکو بیمه بودند و تعدادی نیز تحت پوشش بیمه قرار نداشتند. باید ببینیم برای کسانی که بیمه نبودند چه کاری می‌شود انجام داد.