علیرضا مرندی عضو هیئت مؤسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در نخستین همایش جامعه پزشکی و سلامت جبهه مردمی انقلاب، اظهار کرد: پزشکان جامعه اسلامی در انقلابی بودن نقطه اشتراک دارند و نام جبهه مردمی انقلاب اسلامی همه را به یاد روزهای آغاز انقلاب می‌اندازد.

وی هدف تشکیل این جبهه مردمی را همایت از مردم جامعه دانست و گفت: مردم بیشتر از همه در انقلاب و جنگ تحمیلی و دیگر عرصه‌ها نقش اساسی داشته‌اند و تشکیل این جبهه نیز برای نقش‌آفرینی بیشتر مردم در عرصه اداره کشور است.

مرندی افزود: باید تمام تلاش خود را بکنیم تا عدالت را در جامعه اسلامی ایران پیاده کنیم که خواست و دغدغه اصلی امام خمینی ره و رهبر معظم انقلاب بوده است.

وی تأکید کرد: این جبهه مردمی برای حرکت در راه امام خمینی ره و انقلاب اسلامی تشکیل شده و به دنبال این هستیم که کار را در دست دل سوزان انقلاب قرار دهد.

مرندی دو هدف مهم را موجب تشکیل جبهه مردمی انقلاب اسلامی دانست و گفت: این جبهه به دو دلیل تشکیل شد یکی کوتاه‌مدت که انتخاب ریاست جمهوری است و هدف بلندمدت آن نظارت بر عملکرد مسئولان و هم‌فکری با مسئولان برای پیش برد اهداف انقلاب اسلامی است.

وی در پایان تأکید کرد: باید جلوی برخی انحرافات را در جامعه گرفت مانند فسادهای اقتصادی و حقوق‌های نجومی, امیدواریم جبهه مردمی انقلاب اسلامی بتواند این وظایف و اهداف را به خوبی تحقق بخشد.

اولین هدف جبهه مردمی انقلاب اسلامی پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری است

در ادامه عبدالحسین روح الامینی عضو کمیته پزشکان، درباره روند شکل گیری جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: این جبهه مردمی برای تاثیر بر روند اجرایی کشور تشکیل شده و اولین گام تشکیل خود این جبهه بود .

وی ادامه داد: اقدام بعدی جبهه مردمی انقلاب اسلامی انتخابات ریاست جمهوری است البته مسائل سیاسی و اجتماعی و مقابله با بحران های اجتماعی نیز از اهداف تشکیل این جبهه مردمی است.

روح  الامینی با بیان اینکه به دنبال مقابله با تهدیدات علیه انقلاب اسلامی از قبیل تهدیدات خارجی و داخلی هستیم اظهار داشت: ضرورت بازگشت به انقلاب اسلامی و مردم و ضرورت رفتار فراجناحی مبانی نظری تشکیل این جبهه است.

وی افزود: در انتخابات مجلس دهم در انسجام و وحدت مردم در برخی شهرهای بزرگ موفق نبودیم و در برخی شهرام مثل مشهد موفق بودیم باید یک آسیب شناسی بکنیم و نگزاریم افراد سلیقه ای برخورد نکنند.

روح الامینی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: اهداف جبهه مردمی انقلاب اسلامی سازمان دهی نیروهای انقلاب در سراسر کشور و هدف بعد انتخابات ریاست جمهوری و اداره کشور است در این راه باید از ظرفیت‌های موجود استفاده کرد.

روح الامینی در ادامه خاطر نشان کرد:  برای پیروزی در انتخابات آتی باید به مشترکات تکیه و از اختلاف دوری کرد و چند گام از اصول‌گرایی جلوتر رفت.

وی در ادامه فرایند شکل گیریها جبهه مردمی انقلاب اسلامی تا به امروز را تشریح کرد و گفت: 25 قشر در  جبهه مردمی انقلاب اسلامی داریم که جلسات آن در حال برگزاری است و از هر قشر تعدادی انتخاب می شوند و در چهاردهم بهمن اولین کنگره سراسری برگزار و  همه مسائل و انتخاب هیئت رئیسه به رای گذاشته می‌شود.

 نخستین همایش مجمع پزشکی و سلامت جبهه نیروهای مردمی انقلاب اسلامی در سالن همایش‌های مجتمع شهدای سرچشمه برگزار شد.

در این همایش که عصر پنجشنبه 30 دی ماه برگزار شد در انتخاباتی نمایندگان مجمع پزشکی و سلامت جبهه مردمی انقلاب اسلامی برای حضور در مجمع عمومی این جبهه انتخاب شدند.

همچنین مرندی عضو هیئت موسس جبهه مردمی اهداف و برنامه‌های این جبهه را تشریح و حضار در جریان روند اقدامات صورت گرفته و فعالیت‌های آینده قرار گرفتند.

در این همایش که چهره‌هایی چون حسینعلی شهریاری نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی و روح الامینی و بسیاری از صاحب نظران حوزه سلامت حضورداشتند، در انتخاباتی 25 عضو کمیته بهداشت وسلامت برای حضور در مجمع عمومی انتخاب شدند.