سازمان‌ها و آژانس‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی از بنیامین نتانیاهو خواسته اند دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا را به لغو توافق هسته‌ای ایران ترغیب نکند. این در حالی است که 18 ماه پیش و در زمان امضای توافق هسته‌ای، بسیاری از سیاستمداران اسرائیلی و صهیونیست‌ها با آن مخالفت کردند.

به نوشته روزنامه هاآرتص، سازمان‌های اطلاعاتی رژیم اسرائیل که در ابتدا منتقد برجام بودند هم‌اکنون معتقدند این توافق وضعی با‌ثبات را تجربه می‌کند و بر این باورند که ایران به مفاد آن پایبند است.

«آموس یادلین»، رئیس اسبق اطلاعات ارتش اسرائیل معتقد است اگر آمریکا توافق هسته‌ای را کنار بگذارد، سایر قدرت‌های جهانی ممکن است اسرائیل را مقصر جلوه دهند و مسئول آن معرفی کنند. وی افزود: «دقیقاً اقدام به لغو توافق، مشروعیت دیدگاه‌های ما را در جامعه بین‌المللی زیر سؤال خواهد برد. اگر منازعه‌ای با ایران ایجاد شود، سایر قدرت‌ها ما را به خاطر واداشتن ترامپ به انجام آن سرزنش خواهند کرد. آن‌ها به یاری ما نخواهند شتافت.»

نتانیاهو در ماه دسامبر سال گذشته با حضور در برنامه «60 دقیقه» در یکی از شبکه‌های تلویزیونی آمریکا به وضوح اعلام کرد مقابله با برجام یکی از اهداف اصلی وی است. او مدعی شد 5 راهکار برای لغو این توافق وجود دارد. اما بر اساس گزارش‌های جدید، جامعه اطلاعاتی اسرائیل حالا وی را به تغییر دیدگاه‌هایش ترغیب می‌کند.

«آهارون زیوی-فرکش، یکی دیگر از رؤسای اسبق اطلاعات ارتش اسرائیل نیز معتقد است: «دلیلی ندارد که این توافق، علی‌رغم اشکالاتش لغو شود. جایگزین صحیح در اقدام هماهنگ آمریکا و اسرائیل برای مقابله با موارد نقض از سوی ایران در زمان اجرای توافق و همچنین لغو تدریجی تحریم‌های ایران، در 9 سال آینده نهفته است.»