حسن بیادی درخصوص شخصیت آیت الله هاشمی رفسنجانی افزود: انقلابیون پیرو امام خمینی (ره) اکثرا لازم و ملزوم یکدیگر بودند به همین دلیل حلقه های زیادی به محوریت امام (ره) با تفکر اسلام ناب محمدی (ص) شکل گرفت که آقای هاشمی از اعضای کلیدی و حلقه اول اتصال به امام (ره) بود.
وی ادامه داد: امام (ره) به چند نفر امید، ایمان و اطمینان کامل داشت از جمله رهبر معظم انقلاب، آیت الله هاشمی رفسنجانی، شهیدان مفتح ، بهشتی، باهنر، رجایی، مرحوم آیت الله مهدوی کنی و بعضی دیگر از بزرگان چرا که انقلاب اسلامی به خدمات صادقانه و ایثارگرانه این افراد نیاز جدی داشت.
این فعال سیاسی اصولگرا تصریح کرد: مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی از اسطوره ها و استوانه های اصلی و امید و پشتیبان همیشگی دوستداران و مسئولان انقلاب تا پایان عمر با برکت خود بودند.
بیادی همچنین گفت: ایشان فرقی نمی کرد در مسوولیت اجرایی باشد یا نباشند وجودش همیشه باعث حرکت، دلگرمی، پشتیبانی و آرامش جامعه بود. 
وی یادآور شد: آیت الله هاشمی رفسنجانی در پست های مختلف ازجمله ریاست مجمع تشخیص مصحلت نظام یا ریاست جمهوری شناخته نشد چنانچه انقلاب و کشور به وی نیاز داشت حاضر بود در کوچک ترین مناصب اجرایی حضور یابد. 
دبیرکل جمعیت آبادگران ایران اسلامی خاطرنشان کرد: وجود مبارک آیت الله هاشمی رفسنجانی فی نفسه برای انقلاب موضوعیت داشت نه پست ها و مناصب آن و این هم از نتایج اخلاص در عمل و تفکرالهی ایشان بود. 
بیادی تأکید کرد: شاید بعضی از مسوولان بخاطر اقداماتشان مشهور شوند ولی محبوبیت در بین مردم و جوامع و ثبت نام در تاریخ به هرکسی تعلق نمی گیرد، حضور میلیونی مردم در تشییع پیکر و اظهار نظر سیاسیون و مسئولین داخلی و خارجی در اقصی نقاط کشور و جهان دالّ بر این مدّعاست و مشخص می شود که آقای هاشمی رفسنجانی در چه جایگاه والایی بوده و در تاریخ خواهد بود.
این فعال سیاسی اصولگرا درباره ایران بعد از هاشمی رفسنجانی هم گفت: آیت الله هاشمی و دیگر یاران انقلاب هرجا که نیاز بود حضور فعال داشتند برای این که انقلاب حفظ شود .
وی در ادامه به خاطره ای از دیدار خود با آیت الله هاشمی در سال های گذشته اشاره کرد و گفت: ایشان در زمان فتنه خیلی نگران نظام و رهبری بودند. آنقدر که نگران رهبری بودند نگران چیز دیگری نبودند. 
بیادی اضافه کرد: یادم هست در آن دیدار ایشان با حزن فرمودند که تلاشم این است که در این فتنه به رهبری آسیب نرسد. حتی شاهدم که ایشان گریه کرد. 
وی یادآور شد: آیت الله هاشمی گفت که بعد از 1400 سال یک حکومت شیعی مستقر و باقدرت بر سرکار آمده امامتأسفانه تمام دشمنان داخلی وخارجی دست به دست هم داده می خواهند این چراغ نورانی را خاموش کنند و اولین و مهم ترین اهداف آنان برای پیروزی تضعیف جایگاه رفیع رهبری و ایجاد اختلاف و دو دستگی فی مابین دلسوزان انقلاب است لذا ایشان همیشه رفیقی خیرخواه ، یاری استوار و برادری دلسوز برای رهبر معظم انقلاب بودند.
دبیرکل جمعیت آبادگران ایران اسلامی ابراز امیدواری کرد که هر فردی که جانشین آقای هاشمی رفسنجانی در مجمع تشخیص مصلحت نظام می شود، بتواند بخوبی این مسوولیت مقدس را با تدابیر خود پاسداری کند و همچون آن یار دلسوز سفر کرده پشتیبان خوبی برای حریم رهبر معظم انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد.
به گزارش ایرنا، آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام و از پیشگامان انقلاب اسلامی که به دلیل عارضه قلبی در بیمارستان شهدای تجریش تهران بستری شده بود شامگاه یکشنبه (نوزدهم دی ماه- 8 ژانویه) دار فانی را وداع گفت.