حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیئت نظارت شوراهای شهر و روستا در استان مرکزی با اشاره به روند بررسی صلاحیت کاندیداهای پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا، اظهار کرد: انقلابی بودن و انقلابی عمل کردن از مهمترین شاخصه اعضای شورای شهر و روستا است.

وی با بیان اینکه یک عضو شورای شهر باید در حوزه کاری خود تخصص داشته باشد، گفت: متاسفانه در برخی از موارد مشاهده می‌شود که وجهه سیاسی عضو شورای شهر بر وجهه تخصصی غلبه پیدا می‌کند.

عضو هیئت نظارت بر انتخابات شورای شهر و روستای استان مرکزی، ادامه داد: غلبه پیدا کردن وجهه سیاسی عضو شورای شهر بر وجهه تخصصی آن خیانت به مردم و کشور است.

حجت الاسلام سلیمی با بیان اینکه عضو شورای شهر باید امین مردم باشد، تصریح کرد : التزام عملی به ولایت فقیه و قانون اساسی، کاردانی امانتداری و مدافع از حقوق مردم، از جمله شاخصهای اعضای شورای شهر باید باشد.

وی با تاکید بر اینکه مرزبندی با فتنه سال 88 در تائید صلاحیت کاندیدای شورای شهر ملاک اصلی است، تصریح کرد: اعضای شوراهای شهر و روستا باید از روحیه انقلابی‌گری برخوردار باشند تا در شرایط حساس تصمیمات صحیحی اتخاذ کنند.

حجت الاسلام سلیمی با بیان اینکه هیئتهای نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا هیچ فشار و توصیه‌ای را در انتخاب کاندیداها نمی‌پذیرند، گفت: قطعا هیئتهای نظارت بر انتخاباتها شوراها از ورود افراد مسئله‌دار به شوراها جلوگیری می‌کنند.

به گزارش تسنیم، شورای نگهبان در جلسه ششم مرداد امسال این نهاد با پیشنهاد وزارت کشور برای برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای شهر و روستا در روز 29 اردیبهشت‌‌ماه سال آینده موافقت کرد.

همچنین وزارت کشور بنا به تقارن ایام خردادماه با ماه مبارک رمضان به شورای نگهبان پیشنهاد کرده بود که انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای شهر و روستا زودتر از موعد مقرر برگزار شود که شورای نگهبان با این پیشنهاد موافقت کرد.

پیشتر، در جلسه‌ای محمد محمودی شاه‌نشین به عنوان رئیس، محمد جواد کولیوند به عنوان نایب رئیس، فرهاد تجری به عنوان سخنگو و بهرام پارسایی نیز به عنوان دبیر هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا انتخاب شده‌اند.

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان نیز پیشتر گفته بود که دولت تلاش دارد انتخابات شوراهای شهر و روستا را به صورت الکترونیک برگزار کند.

همچنین تسنیم در گزارشی اسامی و گرایش 90 عضو هیئت نظارت بر انتخابات شوراها را منتشر کرد که در اینجا  قابل مشاهده است.