پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- سازمان منافقین از ابتدای انقلاب مسیر خود را از مردم جدا کرد و با شهادت بیش از 12 هزار نفر از شهروندان ایرانی به صورت عملیات مستقیم ( ترور) مورد انزجار اجتماعی قرار گرفتند.این سازمان بعد از پیوستن به صدام و ارتش بعث به عنوان بازوی ضد ایرانی ارتش صدام تبدیل شد و در شهادت اسرای ایرانی، انجام اقدامات ضد رزمندگان جبهه های نبرد، انجام عملیات فروغ جاویدان( مرصاد) کینه خود علیه مردم ایران را نشان داد. این سازمان در سالهای اخیر با دلارهای جمع شده در عصر صدام و کمک های مستقیم بعضی کشورهای منطقه ای و غربی با عنوان دعوت از مسئولان ارشد دولت آمریکا رسما آن را جذب نموده و به عبارت دقیق تر آن ها را تطمیع نمود.

در چند وقت اخیر سازمان منافقین و فرقه رجوی فعالیت خود را در لابی سیاسی آمریکا افزایش دادند و توانستند چهره های مختلفی از سیاست مداران آمریکایی را با پول به همایش خود در پاریس دعوت کنند. فارغ از اینکه این سازمان تروریستی تحت تعقیب قضایی است اما به راحتی سیاست مداران این کشور در تجمعات فرقه رجوی حضور پیدا و رسما سخنرانی میکنند. 

آنچه بیش از همه جنجالی شد نامه 23 سیاست مدار سابق و فعال آمریکایی به دونالد ترامپ برای استفاده از این سازمان تروریستی به عنوان مشاوران حوزه ایران است. اشخاصی چون رودی جولیانی شهردار سابق نیویورک، سناتور سابق خوزه لیبرمن، ژنرال هیو شلتون، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در دولت کلینتون و چند نفر دیگر امضا شده است. به عبارت دقیق تر سیاست مداران آمریکایی به دنبال بهره گیری از سازمان تروریستی منافقین و استفاده از آن به عنوان یک جریان آلترناتیو و دولت در تبعید است. همان سیاستی که بعضی کشورهای عربی در چندماه اخیر با ارتباط گیری و برجسته سازی منافقین دنبال میکنند. 

در چنین شرایطی ضرورت دارد تا نهادهای رسمی کشورمان ضمن موضع گیری در برابر این نوع اظهارات ورود کنند. دلیل نامه نگاری این 23 سیاست مدار آمریکایی، مسائل سیاست خارجی آمریکا و موضوع برجام است. از آنجا که مجلس رکن نظارتی را برعهده دارد و طبق قانون گزاش اقدامات و نتایج برجام بایستی در مجلس قرائت شود به نظر می رسد مجلس می تواند در اقدامی برابر از وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه بخواهد جهت مشورت دهی و بررسی مسائل میان سازمان منافقین و سیاست مداران آمریکایی دعوت  کند تا به مجلس مشورت دهد. درخواست رسمی نمایندگان مجلس از این دو مجموعه ضمن آنکه اقدامی تهاجمی و مقارن با حفظ امنیت ملی محسوب می شود نشان دهنده عزم جدی ایران نسبت به پاسخ علیه سیاست های خصمانه آمریکاست.

منافقین و فرقه رجوی چند سالی است با استفاده از جذب منابع مالی سیاست مداران آمریکایی را تطمیع نموده و از آنان برای مقاصد خود استفاده میکنند . هفته های گذشته نیز 30 تن از ایرانی های ساکن آمریکا در اقدامی ضد انسانی از ترامپ خواستند تا برجام را رد کرده و ایران را با تحریم های فلج کننده ای مواجه سازند.

در جلسه استماع و بررسی اعتبار نامه رکس تیلرسون، گزینه پیشنهادی ترامپ برای وزارت خارجه در کمیته روابط خارجی سنای آمریکا ، گروهی با لباس منقوش به هشتگ FreeIran از نمایندگان و سناتورهای آمریکایی میخواستند تا تحریم خود را علیه ایران افزایش دهند.

جا دارد تا مجلس شورای اسلامی نسبت به این موضوع واکنش نشان دهد و فعالیت خود را از حالت انفعالی خارج سازد. خروج از انفعال ضمن نمایش اقتدار، در درون خود نوعی بازدارندگی را هم عرضه میکند.