محمدحسن آصفری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس نهم در واکنش به صحبت‌های علی مطهری مبنی بر «کم‌عقلی» خطاب کردن برگزاری رزمایش موشکی و تخطئه قدرت موشکی کشور، اظهار داشت: کسانی که فکر می‌کنند جمهوری اسلامی ایران نباید رزمایش موشکی برگزار کند و حوزه دفاعی خود را از این طریق تقویت کند، نشان از کم‌عقلی این افراد است.

وی افزود: امروز اگر ما توانسته‌ایم با طرف غربی مذاکره کنیم و آقایان مانور برجام را بدهند، این فقط به توان موشکی ما مربوط بوده که منجر شده طرف غربی پای میز مذاکره بنشیند وافرادی که این حرف‌ها را می‌زنند از الفبای سیاست اطلاعی ندارند.

آصفری تصریح کرد: این افراد هدف‌شان جمع‌آوری رأی برای طیف خاصی است که فکر می‌کنند با این‌گونه صحبت‌ها می‌توانند رأی خاکستری جامعه را جمع‌آوری کنند و آنها را به افکار خودشان نزدیک کنند، اما امروز همه و حتی کسانی هم که به نظام اعتقادی ندارند، این باور را دارند که امنیت امروز کشور به‌دلیل همین رزمایش‌ها و بالا بردن توان دفاعی کشور است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس نهم اظهار داشت: آقای مطهری از این‌گونه حرف‌ها زیاد می‌زند و این حرف‌ها غیر از اینکه خوراک مطبوعات و رسانه‌ها باشد، جنبه اجرایی و عملیاتی ندارد و قرار هم نیست نیروهای مسلح ما برای برگزاری مانور موشکی و رزمایش‌های موشکی خود به صحبت‌های مطهری و امثال آن توجه کنند و نظر آنها را بپرسند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: توان نیروهای مسلح ما تحت نظارت ستاد فرماندهی کل قواست و علی مطهری که نایب رئیس مجلس است به نظرم یکبار اصل 110 قانون اساسی درخصوص اختیارات رهبری را بخواند و بعد درباره نیروهای مسلح نظر بدهد.