نهمین نشست‌خبری حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور امروز در محل ساختمان شهید بهشتی نهاد ریاست‌جمهوری برگزار شد.

**طبق اعلام روابط عمومی نهاد ریاست‌جمهوری این نشست قرار بود از ساعت 16 برگزار شود و حضور خبرنگاران و عکاسان نیز ساعت 14 باشد.

**رئیس‌جمهور رأس ساعت 15:57 دقیقه وارد سالن شهید بهشتی شد و پس از ورود وی قرآن قرائت شد.

**پشت سر رئیس‌جمهور به رنگ آبی لاجوردی بود و تصاویری از امام‌خمینی(ره) و مقام معظم رهبری روی دیوار نصب بود.

**از ساعت 15:15 تقریبا برخی از اعضای هیئت دولت وارد سالن کنفرانس شدند که محمدباقر نوبخت و محمود واعظی وزیر ارتباطات از اولین کسانی بودند که در ردیف اول نشستند.

**نفر بعدی محمودجواد ظریف وزیر امور خارجه بود که ورود او با استقبال عکاسان خبری و نواختن صدای شاتر دوربین‌های‌شان همراه شد. تعدادی از عکاسان نیز وزیر امورخارجه را مورد خطاب قرار دادند و از او خواستند به سمت آنها دست تکان دهد تا عکس بگیرند که ظریف نیز همین کار را انجام داد و گفت "مخلصیم".

**قبل از آغاز نشست‌خبری، طیب‌نیا وزیر اقتصاد نیز به صورت ایستاده و درگوشی با ظریف چند دقیقه‌ای صحبت کرد که این موضوع برای عکاسان و خبرنگاران جالب بود.

**عراقچی معاون وزیر خارجه نیز هنگامی که قصد نشستن به صندلی داشت با ظریف خوش و بش کرد و ظریف خطاب به وی گفت: ما فکر کردیم شما نمی‌آیید و سراغت را گرفتیم.

**دمای سالن نیز مثبت 18 درجه را نشان می‌داد و یک نفر نیز مرتب دمای سالن را چک می‌کرد تا هوای سالن گرم نشود.

**یکی از نکات مورد توجه در نشست‌خبری امروز، غیبت حسین فریدون برادر و دستیار ویژه رئیس‌جمهور بود که بر خلاف نشست‌های قبلی که در ردیف اول و در کنار محمد نهاوندیان می‌نشست، اما امروز در نشست حضور نداشت.