وزارت خزانه داری آمریکا هفته گذشته اسامی هفت نفر را به لیست سیاه در حال رشدی اضافه کرد که حاضران در آن، تحت تحریم های شدید نقض «جدی» حقوق بشر هستند و در میان آنها نام خواهر کوچکتر کیم جونگ-اون ، رهبر کره‌شمالی نیز دیده می‌شد.

اعلام وزارت خزانه داری پس از انتشار گزارش وزارت امور خارجه آمریکا در مورد نقض حقوق بشر در کره شمالی رخ داد که در آن ادعا شد کره شمالی یکی از بدترین کشورها از لحاظ  حقوق بشر است.

خبرگزاری دولتی KCNA کره ‌شمالی در تفسیر خبری دوشنبه شب خود گفت: « به اوباما شدیدا توصیه می کنیم وقت خود را با مسائل حقوق بشر مربوط به دیگر کشورها تلف نکند و بجای آن به فکر جمع آوری وسایلش برای رفتن از کاخ سفید باشد.»

در ادامه این تفسیر آمده است: اوباما «بدترین وضع حقوق بشر را در ایالات متحده در زمان تصدی خود» ایجاد کرده است،. او بهتر است به دلیل مشکلات و دردها و بدبختی هایی که برای بسیاری از آمریکایی ها و مردم دیگر کشورهای جهان به ارمغان آورده است، توبه کند.

کره شمالی، مسلح به سلاح هستهای، در زمان ریاست جمهوری اوباما چندین آزمایش هسته‌ای و موشکی انجام داد  و با تحریم‌های فزاینده سازمان ملل نیز روبرو شد.