حمیدرضا فولادگر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به حرکات نمایشی دولت در خرید یک فروند هواپیمای ایرباس اظهار کرد: ما هم مانند دولت معتقدیم که ناوگان حمل و نقل هوایی باید نوسازی شود اما تحویل یک فروند هواپیما نیازی به این همه سر و صدا ندارد.

*با وجود چنین رکودی خرید هواپیما اولویت نبود

وی افزود: مردم ما نیز این حق را دارند که از ناوگان حمل و نقل هوایی مناسب و با کیفیت استفاده کنند اما باید اولویت‌های اقتصادی جامعه نیز در نظر گرفته شود، با وجود چنین رکود و بیکاری در کشور، خرید هواپیما اولویت کشور نبود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اولویت‌های سیستم حمل و نقل کشور گفت: مجموعه وضعیت اقتصادی کشور بیانگر این موضوع است که برای کاهش هزینه‌های تولید و بهبود اقتصاد حمل و نقل، حمل و نقل ریلی از اولویت بالاتری نسبت به هوایی دارد.

*ذوق‌زدگی دولت برای خرید یک هواپیما در شأن ملت ایران نیست

وی تصریح کرد: این نوع تبلیغات، ذوق‌زدگی، جشن گرفتن‌ها و شادی کردن‌های دولت برای خرید یک هواپیما به هیچ عنوان در شأن یک ملت مستقل، انقلابی و سرافرازی مثل ایران نیست.

فولادگر اذعان داشت: علی‌رغم وجود مشکلات اقتصادی زیاد در سال‌های گذشته، صنایع هواپیماسازی داخلی کشور با پیشرفت‌هایی روبرو بوده است؛ کشور چین هم تا چند سال پیش مشتری ایرباس بود اما با تکیه بر توانمندی‌های خود در طول 10 سال صاحب صنعت بومی هواپیماسازی شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به استعدادهای بالقوه‌ای که در کشور وجود دارد و تجارب زیادی که در صنعت هواپیماسازی بوده است، بسیاری از اقدامات فنی ساخت هواپیما در کشور قابل اجراست، البته نمی‌توان ادعا که قادر به ساخت پیشرفته‌ترین هواپیماهای روز جهان هستیم اما تولید و ظرفیت‌های داخلی نیز نباید قربانی شوند.

عضو کمیسیون هیأت عالی نظارت مجلس شورای اسلامی متذکر شد: چند سال پیش برخی از شرکت‌های هواپیمایی خصوصی بدون هیچ سر و صدایی اقدام به خرید هواپیماهای ایرباس کردند و این ذوق‌زدگی و برپایی مراسم تحویل یک فروند هواپیما در سطح کلان مسؤولان کشور متناسب با شأن مردم نیست.