حسین هاشمی در نخستین جلسه ستاد انتخابات استان تهران با گرامیداشت یاد و خاطره آیت‌الله هاشمی اظهار کرد: تجربه انتخابات سال ۹۴ در راستای تعامل میان ستاد انتخابات و نظارت بسیار عالی بود.

او افزود: خداترسی و اجرای قانون و رعایت عدالت در مسیر انتخابات امری ضروری است و اگر ما خلاف قانون عمل کنیم، باید به مردم جواب دهیم.

استاندار تهران با اشاره به اینکه تعامل هیات اجرایی و نظارت در انتخابات سال ۹۴ بی‌نظیر بود، گفت: ما هیچ مشکلی در رابطه با معتمدان در انتخابات سال ۹۴ نداشتیم و انتخابات به بهترین شکل ممکن برگزار شد.

هاشمی تاکید کرد: باید افرادی را در هیات‌های اجرایی انتخاب کنیم که دیندار باشند و به قانون عمل کنند.

او با اشاره به اینکه ما امانتدار آرای مردم هستیم، گفت: انتخابات باید سالم برگزار شود و با رعایت بی‌طرفی و قانون باید در این عرصه وارد عمل شد.

استاندار تهران با اشاره به اینکه صیانت از آرای مردم حق‌الناس است، افزود: ما باید از سیاست‌های اعمال شده در سال‌های گذشته درس بگیریم و در این دوره نیز آنها را به کار بگیریم البته باید ضعف‌ها را نیز برطرف کنیم.

هاشمی با اشاره به مشکل انتقال شمارش آرا در انتخابات گذشته تاکید کرد: باید این گونه مشکلات را حل کنیم.

او تصریح کرد: مردم ایران ثابت کردند که در همه صحنه‌ها حضور دارند علیرغم اینکه در کشور ما حزب مشخصی وجود ندارد و مردم دارای گرایش سیاسی هستند، اما بدون در نظر گرفتن این موضوع در همه صحنه‌ها مثل انتخابات و راهپیمایی ها حضور دارند.

استاندار تهران گفت: امیدواریم یک روز حزب به معنای واقعی در کشور ما شکل بگیرد.

هاشمی تاکید کرد: این موضوع برای نظام جمهوری اسلامی ایران افتخار است که همه مسئولان با رای مردم انتخابات می‌شوند و این توانمندی و پختگی قانون اساسی ما را نشان می‌دهد.

او تصریح کرد: ما باید انتخاباتی صحیح و درست برگزار کنیم و فرمانداران باید متولی اصلی برگزاری انتخابات باشند و در جلسه مربوط به انتخابات حضور پیدا کنند و کسانی که در جلسه امروز نبوده‌اند باید توبیخ شوند و به آنها تذکر داده شود، زیرا ما با کسی تعارف نداریم.

استاندار تهران با بیان اینکه بنده علاقمند بودم انتخابات به صورت الکترونیک برگزار شود، خاطرنشان کرد: تجربه سال گذشته در نحوه شمارش آرا به گونه‌ای صورت گرفت که ما کمترین اشتباه را در شمارش آرا داشتیم.

او در خاتمه تاکید کرد: اگر نیت خیر باشد و هدف صیانت از آرای مردم باشد، خداوند نیز همراه ما است، با حضور حداکثری مردم این انقلاب باید بیمه شود. امیدوارم یک انتخابات قانون‌مند را در پایتخت رقم بزنیم.