سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، از ارائه گزارش سه ماهه چهارم نحوه اجرایی شدن برجام از سوی دستگاه دیپلماسی به مجلس خبر داد و گفت: امروز سه‌شنبه (28دی) وزارت امور خارجه این گزارش را در اختیار کمیسیون امنیت ملی قرار داده است.

وی ادامه داد: پس از سرکشی نمایندگان به حوزه‌‌های انتخابیه خود با دعوت از مسئولان وزارت خارجه در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی این گزارش بررسی می‌شود.

 پس از بررسی لایحه برنامه ششم توسعه، مجلس تا تاریخ 10 بهمن به دلیل سرکشی نمایندگان به حوزه‌‌های انتخابیه جلسه علنی نخواهد داشت.

به گزارش تسنیم، وزارت امور خارجه تاکنون 3 گزارش سه ماهه از نحوه اجرای برجام را در 27 فروردین، 26تیر و 27 مهر ماه سال جاری تقدیم هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی کرده است.

برجام که تیرماه 1394 بین جمهوری اسلامی ایران و 6 کشور توافق شد، پس از تأیید توسط شورای عالی امنیت ملی، مجلس شورای اسلامی و نهایتاً با تائید مشروط مقام معظم رهبری در تاریخ 26 دی 1394 به مرحله اجرایی شدن رسید.

پس از اجرایی شدن توافق هسته‌ای، نمایندگان مجلس با تصویب قانون «اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام»، وزارت امور خارجه را موظف کردند که هر 3 ماه یک بار گزارشی از نحوه اجرای برجام و میزان پایبندی طرف‌های مقابل به این توافق را به نمایندگلن مجلس ارائه دهد.