«تساخی هانگبی»، وزیر همکاری‌های منطقه‌ای رژیم "اسرائیل" معتقد است مراسم تحلیف دونالد ترامپ در روز جمعه به این رژیم و آمریکا فرصت می‌دهد از رقابت با یکدیگر دست بردارند و در خصوص دو موضوع مهم ایران و شهرک‌ها، شریک یکدیگر باشند.

وی روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری که از سوی «پروژه اسرائیل» ترتیب داده شده بود، گفت: «می‌توانیم در این خصوص که دولت آتی آمریکا، بر خلاف سلفش درباره دو مسأله مهم تفکری شبیه به اسرائیل دارد، آسوده‌خاطر باشیم. این دو موضوع توافق هسته‌ای ایران و بی‌تأثیری شهرک‌سازی‌ها بر صلح هستند.»

به باور وی، این وضع یک تغییر پرقدرت و مثبت محسوب می‌شود ولی او هنوز نمی‌داند این تغییر چگونه خود را به سرعت نمایان خواهد کرد. به گفته هانگبی، توافق هسته‌ای ایران یک «مأموریت پایان‌یافته» است و نمی‌توان آن را به آسانی تغییر داد. وی در خصوص شهرک‌سازی‌های اسرائیل نیز اذعان کرد قرار نیست جهان دیدگاه‌های ترامپ را بپذیرد چرا که دشمنی وی با این شهرک‌ها، در قیاس با سایر رهبران جهان کمتر است.

هانگبی در ادامه اظهارات مضحک خود مدعی شد اسرائیل و آمریکا از این پس درباره مسائلی چون اقدامات تحریک‌آمیز ایران، موشک‌های قاره‌پیمای بالستیک تهران، گسترش تروریسم در جهان از سوی این کشور و مسائل مرتبط با سوریه شریک یکدیگر خواهند بود.

در بخشی از اظهارات وزیر همکاری‌های منطقه‌ای اسرائیل آمده است: «ما با باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا تا زمانی شرکایی تمام‌عیار بودیم که او تصمیم گرفت سیاست‌ها را تغییر دهد و توافق هسته‌ای ایران را به پیش ببرد. ما پس از آن در بسیاری از موضوعات به رقیب یکدیگر تبدیل شدیم. اما حالا این وضع از معادلات خارج می‌شود.»

وی همچنین نگرش خصمانه دولت اوباما را نسبت به شهرک‌سازی‌های اسرائیل نیز بسیار مشکل‌زا قلمداد کرد.