مایکل فالون، وزیر دفاع انگلیس در اظهاراتی در پارلمان اعلام کرد: لندن به مبارزات خود علیه داعش سرعت خواهد بخشید. در سال گذشته میلادی بیش از دو میلیون تن از دست داعش توسط نیروهای عراقی و نیروهای دموکراتیک سوریه با حمایت نیروی هوایی ائتلاف بین‌المللی ضد داعش آزاد شدند.

به موجب این بیانیه، انگلیس مبارزات خود را علیه داعش گسترش خواهد داد. این ارتش به آموزش بیش از ۳۲ هزار نیروی عراقی کمک و در این راه از روش‌های دقیق و کنترل شده استفاده کرده است.

وی پیش بینی کرد، نیروهای عراقی طی امسال موصل را از دست داعش آزاد کنند.

نیروی هوایی سلطنتی انگلیس به دنبال بیرون راندن داعش بوده و برای به حداقل رساندن فجایع انسانی در شرایط بسیار دشوار به خصوص در مناطق شهری در حین عملیات خود سخت کار می‌کند.

به گفته فالون، این کشور با همکاری متحدانش به دنبال حفظ این وضعیت و بیرون راندن داعش از موصل و رقه است و امیدوار است در نهایت حکمرانی داعش به پایان برسد.

وزیر دفاع انگلیس خاطرنشان کرد، نیروهای دموکراتیک سوریه به طور تدریجی در حال پیشروی به سمت رقه هستند و داعش بیش از ۲۵ هزار نفر از نیروهای خود را در عملیات ائتلاف، نیروهای ارتش عراق و نیروهای مخالف سوریه از دست داده است.

فالون تصریح کرد، جنگنده‌های انگلیس طی سال گذشته میلادی ۱۲۰۰ حمله هوایی به اهداف داعش در عراق و سوریه داشتند و انگلیس از زمان جنگ دوم خلیج فارس یعنی ۲۵ سال پیش با چنین حجمی در هیچ عملیات هوایی شرکت نکرده بود.

انگلیس به طور رسمی عملیات هدفدار خود را در سوریه از دسامبر ۲۰۱۵ بعد از تصیم مجلس عوام درباره گسترش حملات هوایی شروع کرده است.