حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به یکسالگی اجرای برجام، اظهار داشت: متاسفانه به خاطر بدعهدی‌های آمریکا و ترسی که اروپایی‌ها از آمریکا دارند، تحریم‌های اصلی سرجای خود مانده است؛ برقراری ارتباط بانک‌های بزرگ با بانک‌های کشور هم که متاسفانه اتفاق نیفتاد.

وی افزود: این یکسال چندان بی اثر هم نبوده، به هرحال مردم امیدوار بودند و اگر این اتفاق نمی‌افتاد (برجام تصویب نمی‌شد) مردم فکر می‌کردند عده‌ای کارشکنی می‌کنند یا برخی نمی‌خواهند برجام انجام شود. حال می‌بینیم گشایشی درپسابرجام حاصل نشد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: در بحث برجام فضا را باز کردند که دولت کارش را انجام دهند. مشکل اینجا بود که متاسفانه دولت عجله کرد علت آن هم این بود که فکر می‌کرد با تصویب برجام، می‌تواند مشکلات اقتصادی کشور و مسائل معیشتی مردم را حل کند و فکر می‌کرد بتواند در انتخابات ریاست‌جمهوری از آن بهره‌برداری کند به همین دلیل بسیار عجله کرد.

شهریاری در ادامه عنوان کرد: به تازگی هم که آمریکا طرح ده ساله تحریم‌های ایران (ایسا) را تمدید کرد، ما را مجدد تحریم کردند که این تمدید تحریم جدیدی محسوب می‌شود. اینکه می‌گویند وزیر امورخارجه آمریکا فلان وعده را داده است تنها برای خالی نبودن عریضه است وگرنه متاسفانه تحریم‌ها به قوت خود باقی‌ است. کارشکنی‌ها و دشمنی‌های آمریکایی‌ها باقی است و مردم دیگر باور کردند بسیاری از وعده‌های تیم دیپلماسی ما در زمان تصویب برجام دادند شعار بوده و تحقق پیدا نکرد.

این نماینده مجلس دهم در ادامه یادآور شد: امیدواریم دولتمردان ما با تدبیر بیشتری کار کرده و بتوانند کاری برای مردم انجام دهند. ما که نماینده مردم در مناطق محروم هستیم می‌بینیم که فقر در بین مردم بیداد می‌کند و فاجعه هست؛ اینهمه مشکلات، فسادها و آسیب‌های اجتماعی وجود دارد؛ شاید بیش از 95 درصد منجر به فقر بیش از حد می‌شود که اکنون در جامعه وجود دارد.

وی با اشاره به نرخ بالای بیکاری،‌ تصریح کرد: بیکاری بسیار زیاد و عدم اشتغال درحال حاضر در جامعه وجود دارد که متاسفانه هیچ اقدامی برای این مسائل انجام نشده؛ بودجه های عمرانی هم که تحقق پیدا نکرده است. هرچند ممکن است دولت صبر کند و روزهای آخر یک سری کمک‌هایی به خاطر انتخابات داشته باشد اما اینها مُسکن بوده و واقعی نیست.