سخنگوی پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) اعلام کرد پلیس روز دوشنبه همسر عمر متین را که در ماه ژوئن با تیراندازی در باشگاه شبانه همجنس‌گرایان در اورلندو 49 نفر را کشت، در منزلش در کالیفرنیا بازداشت کرد.

رسانه‌ها به نقل از منابع پلیسی، که هویت آنها اعلام نشده است، پیش تر اعلام کرده بودند همسر عمر متین از طرح مرگبار همسر خود اطلاع داشته و از اجرای عدالت ممانعت به عمل آورده است.

پرنتیس دانر، سخنگوی پلیس آمریکا بدون اشاره به جزئیات بیشتر اعلام کرد ماموران همسر عمر متین را در شهر رودئو واقع در حدود چهل کیلومتری شمال شرق سان فرانسیسکو بازداشت کردند.

دانر افزود بازداشت «نور سالمن» در ارتباط با اتهاماتی انجام گرفته است که در فلوریدا علیه وی مطرح شده است. 

تیراندازی 12 ژوئن در باشگاه شبانه «پالس»، که بر اثر آن 49 نفر کشته و 53 نفر نیز زخمی شدند، بعد از حمله 11 سپتامبر سال 2001 بدتر حمله تروریستی در آمریکا عنوان شده است. عامل این حمله به ضرب گلوله نیروهای امنیتی کشته شد.

لورتا لینچ، وزیر دادگستری آمریکا، نیز روز دوشنبه بازداشت همسر عمر متین را تایید و در گفتگویی تلویزیونی اعلام کرد «پرونده این حمله، پرونده‌ای است که ما آن را بسیار جدی تلقی می کنیم».

وی همچنین افزود «ما از آغاز گفتیم همه ابعاد این پرونده را بررسی خواهیم کرد، هر بعد از ابعاد زندگی عامل حمله را بررسی خواهیم کرد تا نه تنها دلیلی را که وی به این اقدام دست زده است مشخص کنیم، بلکه سایر کسانی را که در جریان آن بوده اند یا اگر کسان دیگری در آن دست داشته اند و یا اگر افراد دیگری در ارتباط با آن مسئولیت دارند و باید تحت تعقیب قرار بگیرند، شناسایی کنیم».