با وجود ادعای دستگاه‌های مختلف در مورد برخورد با نجومی ‌بگیران، اما ظاهرا ماجرای دریافتی های نجومی مدیران دولتی ادامه دارد و گویا قرار نیست در این زمینه اقدامی جدی از سوی مسئولان صورت بگیرد.

از زمانی که فیش های نجومی مدیرعامل بانک رفاه رونمایی شد و پس از آن نیز وام های میلیونی بیمه ایران و ماجرای اختلاس در صندوق ذخیره فرهنگیان، حالا در جدیدترین ورژن از اتفاقات رخ داده از این دست در دستگاه های دولتی، فیش حقوقی مدیرعامل یک فروشگاه بزرگ زنجیره ای نشان می دهد که روند دریافت حقوق های نجومی همچنان ادامه دارد.

فرشید گل زاده کرمانی که نزدیک به 2 سال و نیم پیش به عنوان عضو هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فروشگاه های زنجیره ای رفاه از سوی بانک ملی ایران انتخاب شد.

فیش های حقوقی وی نشان می دهد که نامبرده رقمی بالغ بر 24 میلیون تومان به صورت ماهیانه دریافتی دارد.

جمع مزایای دریافتی گلزاده در فروشگاه رفاه حدود 19 میلیون تومان است که رقمی بالغ بر 3 میلیون و هشتصد هزار تومان هم در بن آی رفاه به صورت ماهانه شارژ و رقمی بالغ بر یک میلیون و 800 هزار تومان نیز به عنوان کارانه غیر نقدی به حساب آقای مدیر عامل واریز می شود.

 

دریافت حقوق چند ده میلیونی از سوی مدیر عامل فروشگاه رفاه در حالی است که رسانه‌های گزارش داده اند که بر اساس آمار منتشر شده، شرکت فروشگاه های رفاه در سال مالی منتهی به 30 مهرماه 92(از 30 مهرماه 91 تا 30 مهرماه 92) حدودا 29 میلیارد تومان سوددهی خالص داشته است اما پس از انتصاب گل زاده به عنوان رئیس هیات مدیره، سود این شرکت در سال مالی منتهی به 30 مهر سال 93 به حدود 17 میلیارد تومان رسید.

در این میان برخی حامیان مدیریت گل زاده در فروشگاه های رفاه معتقدند که کاهش سود در سال 93 ارتباط چندانی با مدیریت مدیرعامل جدید نداشته و اطلاعات سال مالی منتهی به 30 مهر 93 زمانی استخراج شده است که گل زاده تنها 2 ماه قبل به عنوان مدیرعامل معرفی شده بود.

اما روند کاهش سود شرکت فروشگاه های رفاه در سال 94 نیز ادامه پیدا کرد؛ بر اساس جدیدترین اطلاعات مالی حساب رسی شده از شرکت فروشگاه های رفاه سود خالص این شرکت در سال مالی منتهی به 30 مهر سال 94 نیز با کاهشی جدی مواجه بوده و به حدود 15 میلیارد تومان رسیده است.

البته بر اساس گفته های برخی منابع که تلویحا از سوی مسئولان شرکت فروشگاه های رفاه نیز مورد تائید قرار گرفته، بخش کلانی از سود سال مالی منتهی به 30 مهرماه سال 93 به دلیل واسطه گری در توزیع سبد کالا بوده که از سوی دولت به این فروشگاه اعطا شده است که با کسر این مبلغ از سود خالص این شرکت در سال 93، نتایج نگران کننده ای برای این شرکت اقتصادی بزرگ بدست خواهد آمد.

برخی از سهامداران شرکت فروشگاه های رفاه معتقدند عدم تجربه کافی در اداره یک بنگاه اقتصادی فعال در زمینه خرده فروشی و بکارگیری چهره های نزدیک به یک جریان خاص سیاسی تنها بخشی از عوامل کاهش سود این شرکت پولساز هستند.

در این باره گفتنی است که فروشگاه های زنجیره ای رفاه، بزرگترین فروشگاه موجود در سطح کشور به شمار می آید و گردش مالی نزدیک به 1000 میلیارد تومانی در سال دارد.